Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa kære alle

Jeg er helt ny & grøn inden for virksomheds-verdenen.

Mit spørgesmål er: kan man starte flere forskellige typer virksomheder og være frataget for momsregistrering op til 50.000 i flere virksomheder eller er det pr. person?

Kærlige hilsener og god vind

David
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Aug 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for hjælpen John!
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

per person - med mindre du har flere ApS hvilket ikke giver mening med under 50 t

Jeg havde den samme sjove tanke som trådstarter, ville man lovligt kunne starte feks 100 X APS'er og så rotere disse ved omsætning på 49.000,- per stk og så spare al moms op til en samlet årlig rullende omsætning på 4.900.000,- :)

www.google.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

yiippie:

Cookie - John Hannover:

per person - med mindre du har flere ApS hvilket ikke giver mening med under 50 t

Jeg havde den samme sjove tanke som trådstarter, ville man lovligt kunne starte feks 100 X APS'er og så rotere disse ved omsætning på 49.000,- per stk og så spare al moms op til en samlet årlig rullende omsætning på 4.900.000,- :)

Du kan du - i hvert ApS er grænsen hver for sig - det er kun personlig virksomhed grænsen er per person som enkeltmands f.eks

Med 100 ApS vil du jo så skulle bruge 4.000.000 til stiftelsen + givet have omk per selskab med tvungen arbejdsskadeforsikring  bank regnskab osv - så at stifte et ApS hvis man vil holde sig under 50.000 i omsætning på alle 12 mdr perioder er ikke klogt OG så må de formentiig ikke driftsmæssigt fremstå som samme enhed - men jo skulle være helt individuelt drevet - hver sine indkøb og salg og kundelister osv - så det er næppe noget nogen ville spekulere i.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)