Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til bogføringsrutiner

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en mindre webshop i woocommerce hvor vi får hjælp til bogføring af en freelancer i vores e-conomic system. Vi har en rimelig omsætning, men kæmper noget med bundlinjen. Vi har fokus på især bogføring og lokaleleje ift at optimere. Vi vil gerne flytte til billigere lokaler (måske hjem) og vi vil gerne spare bogføringsudgiften. Vores freelancer advarer mod dette (!) og mener ikke at vi har den fornødne struktur (igen !). Det kan der være noget om, men vi er overbeviste om, at dette kan etableres/det kan vi få på plads. Der er tale om bogføring af af leverandørfakturaer (herunder oprettelse af nye varer), samt udsending af fakturaer til vores kunder, bogføring af salgsfakturaer og bankafstemning. 

Er der nogen der har indvendinger, opmuntringer, tips til arbejdsgange eller andet - specifikt ift e-conomic/bogføring?!

Vi har i omegnen af 130-180 ordrer pr måned, langt de fleste via webshoppen, og en mindre del i 'direkte salg' i vores lokalområde. Vi har brugt ca. 80.000 på bogholder det forgangne år.

Flexy.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

80.000 lyder af rigtig meget, selv det taget i betragtning, at der altid går lidt ekstra tid i opstarten. Jeg vil foreslå, at I beder om et estimat for bogføringen fremover hos vedkommende, men også hos professionelle. Det ser dog ud til, at I gerne selv vil bogføre, så her må I finde en bogholder, som er god til at undervise jer i præcis de områder, som er relevante for jer. Se min anbefaling i PB.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

flexy:
brugt ca. 80.000 på bogholder det forgangne år.

Du skal kræve oversigt af forbrugte timer. Sæt foden i og giv en time, max.,  til at fremsende den. Der skal ikke først "produceres" noget.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Her giver jeg Pythonrap ret (og jeg forstår ikke, hvorfor nogen giver én stjerne, og hvad det skulle betyde). Oversigten skal bare være i grove træk, og du vil så også kunne sammenholde den med et nyt tilbud.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Jørgen.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, John.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, pythonrap. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Her giver jeg Pythonrap ret (og jeg forstår ikke, hvorfor nogen giver én stjerne, og hvad det skulle betyde). Oversigten skal bare være i grove træk, og du vil så også kunne sammenholde den med et nyt tilbud.

stjerner er ikke mig men jeg er nu faktisk ikke rigtigt enig. I kan da ikke vide hvilken aftale der er. Måske er der en aftale om at der bogføres for xx kroner - eller 6000 per måned evt med tillæg for momsafregninger eller hvad der nu måtte være aftalt. Vi ved heller ikke hvor manuelt det hele kører - og det kan så være bogholderens medansvar - men jo også være shopejer der kræver en eller anden procedure

Så kan man i mine øjne ikke ringe til sin samarbejdspartner og efter denne metode:
Pythonrap:
Du skal kræve oversigt af forbrugte timer. Sæt foden i og giv en time, max.,  til at fremsende den. Der skal ikke først "produceres" noget


Det var da frygtelig fjendtlig og da lige oplæg til ballade.

Jeg er enig i det lyder dyrt, og man kan naturligvis sagtens sige man gerne vil forstå hvordan det er så dyrt, og have en opstilling over timer - men 
Dog er feks 180 salgs bilag - der måske uden integration skal føres som salg - og så skal føres som tilgodehavende modtaget dage efter ved afsendelse- måske 400 bogføringer - af salget - og så er der vel indkøb, momsindberetning mm - 15 timer ville det tage mange manuelt mindst- 5000 kr om måneden eller 333 kr i timen - måske ikke en gang mystisk overhovedet - mange ville sikkert ikke gøre det meget under 5-6000 om måneden.

Kræve inden for EN time og - der sige der skal ikke produceres noget først, - som slet ikke ligge i aftalen formentlig, er da den værst tænkelige indgang til en god samtale og hvis bogholder bliver sur (det ville jeg blive hvis jeg fik sådan EN time på mig pludseligt) og siger - rend mig - hvad så - så skal man finde en ny, og det skal man måske nok i alle fald - men man kan da ikke, med en bogholder man har brugt i over et år, forvente at kunne få en opstilling over noget der aldrig har været aftalt på en time - eller reguleret noget som helst ud fra det

Var det en godkendt revisor, så har denne pligt til at kunne give timeopstilling - men da heller aldrig på en time??? en bogholder man har aftale med og har betalt gennem et år, har ingen som helst pligt til at aflevere en sådan opstilling med mindre det indgår i aftalen.

Tag nu og find ordentlig samarbejdstone frem - søg løsning - gerne en timeopstilling hvis man mener det er vejen frem - men sgu ikke afleveret på en time

Jørgen - at du virkeligt forsvarer en så fjendtlig holding mod en der har fungeret som ens bogholder i 1 år og hvor du intet aner om hvor tosset det hele måtte være opsat og hvad der kan være af ekstra ting - fatter jeg faktisk ikke, heller ikke at Pythonrap foreslår det i en sådan konflikt skabende tone.

Det er da den sikre vej til fjendskab og en helt unødvendig taber retssag - man har kørt sådan et år og om bogholderen så er dyr - er absolut ikke spor ulovligt - men kan være grund til at skifte, hvis man kan finde noget billigere og ikke få nuværende billigere - måske med ændrede rutiner  - som trådstarter netop flinkt og klogt skriver i sin egen overskrift - indførsel af integrationer - måske via anden bogholder - men fredeligt da for himlens skyld Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)