Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke eller gå konkurs

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Flat*s:

Jeg har nu modtaget en PB. Der er en person her inde der tilbyder en "service" hvor han eller en han kender vil gå ind i mit konkursbo og overtage direktørstillingen for 100.000kr. For der efter selv at gå konkurs. Derved slipper jeg for at blive stemplet som en dirketør der er gået konkurs! Det er ikke en service jeg vil bruge. Men er det en almindelig måde at ordne den slags på?

nej - og du vil jo stadigt være stifter og ejer - han vil bare være direktør - useriøst ganske klart -ellers skal han jo også købe dine anparter - til 0 kr - men helt formelt - og det vil han nok ikke og du vil stadigt stå som stifter i selskabet der gik konkurs
selve forslaget er jeg enig med Hans i  har du mod nok  så politianmeld for svindelforslag tæt på pengeafpresning 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu I nævner svindel - og vi snakker konkurs.

Er man ikke pligtiget til at informere sine kreditorer om nært forstående betalingsstandsning og/eller konkurs?

MAn skal selvsagt afholde GF ved 50% mistet selskabskapital - men er der andre krav?

PS: Jeg syntes i øvrigt at finten med konkurs på det offentliges regning ere noget fis. Det burde koste en sum for ejer, hvis bestyrelsen/direktion træder af, f.eks. 10.000kr - en slags default hæftelsesgennembrud. Men omvendt så er sikkerhedsstillelsen ved konkurserklæring også for høj. Direktionen burde kunne anmelde konkurs når den indtræder ok EK er negativ - så er der jo per definition ikke aktiver til konkursbehandlingen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:
Er man ikke pligtiget til at informere sine kreditorer om nært forstående betalingsstandsning og/eller konkurs?

Det har jeg aldrig oplevet nogen af mine kunder gøre. Jeg tabte kr. 177.000,00. Jeg rykkede og rykkede, sendte til inkassopartner. Når han ringede, så blev røret bare lagt på. Herfra kunne jeg så lægge 2 og 2 sammen. Dagen efter sidste opkald, var firmaet døbt om. Alle mine leveringer blev solgt på auktion, til trods for ejendomsforbehold. Kurator var/er da skidehamrende ligeglad.

Hanssing:
Jeg syntes i øvrigt at finten med konkurs på det offentliges regning ere noget fis.

Enig noget af vejen, men det er jo her kuratorerne virkelig trækker tiden. Det er jo Danmarks største TAG-SELV-BORD.

Hanssing:
Direktionen burde kunne anmelde konkurs når den indtræder ok EK er negativ - så er der jo per definition ikke aktiver til konkursbehandlingen.

Det er der ikke nogen, du kan forklare. Slet ikke de, der er kuratorer. Der er måske 50 frimærker i skuffen, en udtjent PC med printer. Så har kurator jo mulighed for at lave flere penge.

Derudover fjumrer både Skifteretter og kuratorer i nedskrivningen af "afhøring". De skriver det de mener at høre. Dette kan ikke ændres. Der går for meget Bøje Nielsen i den. Der var ligeledes store fejl i dennes sag. I Skifterettens noteringer.

Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo han vil skam også overtage alle anparterne for den pris.

Jeg har talt med politiet her til morgen.

Hvis jeg ikke kan give dem det fulde navn og adresse på den der gav mig tilbuddet og  jeg også bevise af det var ham/hende der havde givet mig tilbuddet, og ikke en af hans børn under 15 år som lavede sjov. Så gad de ikke bruge tid på den sag. Så jeg har bare slettet mailen og kommer videre med mit liv.

Men tænk at der findes personer som tilbyder at indtræde som direktør og overtage alle anparter for 100.000kr for derefter selv at fratræde som direktør og så lader den rigtige direktør slippe for straffen. Gad vide hvor tit det sker!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hanssing:

PS: Jeg syntes i øvrigt at finten med konkurs på det offentliges regning ere noget fis. Det burde koste en sum for ejer, hvis bestyrelsen/direktion træder af, f.eks. 10.000kr - en slags default hæftelsesgennembrud. Men omvendt så er sikkerhedsstillelsen ved konkurserklæring også for høj. Direktionen burde kunne anmelde konkurs når den indtræder ok EK er negativ - så er der jo per definition ikke aktiver til konkursbehandlingen.

Jeg forstår udemærket godt din harme, men når du har en person, som har satset hele familiens opsparing, står til at miste sit levebrød, risikerer personlig hæftelse for evt dispositioner i et selskab, som er coronaramt - så synes jeg det er lidt hårdt at skulle lægge 10.000,- oveni hatten.
Det vil blot gøre det endnu sværere at starte op som iværksætter i fremtiden, hvis man udover at miste både job og firma, lige skal have en dummebøde oveni. Han gør det jo på ingen måde med vilje, men fordi der ikke er vej frem længere. 
Man kan høre, at du ikke selv har stået i situationen - jeg siger dig, det er ikke nemt og det påvirker hele familien.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

1

Er man ikke pligtiget til at informere sine kreditorer om nært forstående betalingsstandsning og/eller konkurs?

MAn skal selvsagt afholde GF ved 50% mistet selskabskapital - men er der andre krav?

2

PS: Jeg syntes i øvrigt at finten med konkurs på det offentliges regning ere noget fis. Det burde koste en sum for ejer, hvis bestyrelsen/direktion træder af, f.eks. 10.000kr

1 nej - men man er forpligtet til at behandle alle ens op mod en sådan situation = man må ikke betale de leverandører man mener man siden skal bruge, eller venner eller selv hæve stor løn pludseligt - uden at man behandler alle ens OG man er forpligtet til ikke at stifte ny gæld, hvis/når det burde være åbenlyst, at man ikke kan betale - for så får man stor risiko for hæftelsesgennembrud.

2 Det er jo oftest ikke med vilje, men resultat af udygtighed, tidens ugunst, en stor kunde der gik konkurs og ikke betalte osv

Der hvor jeg synes den er helt gal er, at hvis man f.eks ikke afleverer regnskab og selvangivelse - glemmer moms, og måske står med en bod på 5000 kr eller mere, så bortfalder boden, hvis bare man melder direktøren fra og lader staten stå for en halvdyr opløsning af selskabet - i konkurs som jo generelt bliver udgangen

Det er helt galt, at man får bod NÅR man afleverer for sent, men den bortfalder hvis man bare i stedet ALDRIG afleverer

Om så en afmelding af direktøren også skulle give en udgift til ejerne der ikke skaffer ny omg (eller indsætter sig selv - eller ejer og direktør var samme) - udnytter at staten så helt tager alle omkostninger til skifteret og opløsning, er jeg ikke sikker på jeg er enig i, men der kan da argumenteres for, at man har valgt at være beskyttet bag et selskab, og kan man så ikke overholde de helt simple pligter, men bevidst lader sig tvangsopløse, så kunne der måske ligge et adm. gebyr til skifteret på ejeren, på et eller andet rimeligt beløb

ca 25% af alle IVS der er stiftet er opløst på den måde - af ejere der opgav og valgte at staten (dig og mig) skulle betale for at selskabet lukkede - nogen jeg mener at have læst koster i snit 16.000 kr (nogen nok mindre med formløs lukning, andre meget mere med dyre kuratorer fra førende advokatselskaber)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

Nu I nævner svindel - og vi snakker konkurs.

Er man ikke pligtiget til at informere sine kreditorer om nært forstående betalingsstandsning og/eller konkurs?

Man er ikke forpligtet til at informere sine kreditorer!

Men modsat, det er samtidig strafbart at købe varer eller ydelser som man ved man ikke kan betale. 

Hanssing:

Direktionen burde kunne anmelde konkurs når den indtræder ok EK er negativ - så er der jo per definition ikke aktiver til konkursbehandlingen.

Negativ EK er ikke lig med ingen aktiver. Negativ EK er blot et regnskabsmæssig udtryk for gælden overstiger aktiverne, ikke at der ingen aktiver er. 

 

Konkurslovgivningen er skruet sammen på betalingsevne, der skal ikke åbnes op (mere end der er i forvejen) for at anvende konkurser som endnu en "lukke"-mulighed for dem som bare vil slippe nemmest om ved det at drive selskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Flat*s:

Jo han vil skam også overtage alle anparterne for den pris.

Men tænk at der findes personer som tilbyder at indtræde som direktør og overtage alle anparter for 100.000kr for derefter selv at fratræde som direktør og så lader den rigtige direktør slippe for straffen. Gad vide hvor tit det sker!

Det er, som du er inde på, lidt vanskeligt at forstå - og man må naturligvis ikke modtage betaling for at overtage andres anparter - for at så tage skraldet med bare at lade det tvangslukke - selvom det er svært at se loven mod det - Det er jo i alle fald dybt umoralsk, at der findes folk der siger- skidt med mit navn kommer med som direktør og ejer - jeg afmelder mig dagen efter jeg har modtaget, og staten tvangslukker gratis og jeg har 100.000 gode kroner
Jeg ville dog ikke udelukke, at kreditorer, herunder skat og moms, kunne mene, at han som ny ejer spekulerede i andres tab, og at han derfor fik hæftelsesgennembrud og kunne hænge på gæld. Han ville jo ikke kunne hævde sig i god tro

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har talt med min revisor i dag hvor vi bl.a. talte om denne "service". han siger det typisk er en bagmand som får de 100.000kr også har han en flok stråmænd der tager skraldet. F.eks. i østeuropa mm. som knap aner de er blevet direktør og anparthaver. Men blot har fået et par tusinde for ulejligheden.

Men nej det er ikke den vej jeg vil gå. Desuden er profilen vist blevet lukket.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)