Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleijning af garage

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er løn modtager
Har også en PMV til privat undervisning - tjener nok under 50k

Jeg vil udlejer en garage - der er tinglyst i mit navn.

Per Skat, garage er momspfligtig - men min PMV har intet at gøre med udleijning.

a). Jeg er i tvivl hvordan bogføre det
b) kan man inberette overskud som honoror når man har en PMV??
c) hvis mellem min PMV og garage udleijning jeg gå over 50,000 dkk - hvad skal jeg sådan?

d) hvis jeg kunne tjene sammen som ejerudgifter, kan jeg slippe for indberete moms/skat?

Hvis nogen ved noget der kan hjælpe mig videre, glive meget glad. Mange tak :)

Amanda
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

Amanda M:
tjener nok under 50k
du mener omsætter - og hvis du kommer over det - så får du moms af alt inden x 2 - så man skal registrere når det er åbenlyst man vil komme på 50 t på nogen som helst 12 mdr periode = ofte når man rammer 4000 kr per måned i omsætning (ikke overskud men omsætning)

Du opgiver resultat i udvidet selvangivelse i PMV - ikke honorar

Garagen har jeg ikke lige sat mig ind i, https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2020/moms-ved-udlejning-af-parkeringspladser siger mere - men hvis den skulle være erhvervsmæssig med momspligt, så vil du skulle lave dit PMV om til enkeltmands med moms og skulle momsbelægge al momspligtig omsætning hvis du er over de 50 t
Skat kan du aldrig slippe for at indberette - der er skat af alt overskud - men hvis du ikke tjener på garagen = indtægt går lige op med udgifter - så er det jo 0. Det skal jo så være helt påviselige udgifter - og i ejerbolig blot % af relevant beskatning af garagen + evt påvist forbrug
Lad evt en revisor se det konkrete

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 20
Skrevet kl. 15:44
Tak John. Dit svar hjælpe meget.

Hvis jeg åbner en enklemanvirksomhed, når det komme til laver kontrakter/fakturer til udleje garager, kan der bliver problemer med at lave over min firma stå på virk i branche: 855900 Anden undervisning i.a.n. Også fordi de garage blive købt og tinglyst under mit egne privat navn.

Enig at jeg skal komme til en revisor når det er lidt mere konkrete.

Amanda

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32

Du kan ikke leje din private garage ud via enkeltmands som du beskriver det - og leje er uden bundfradrag osv som nævnt i første svar - som nævnt først - du kan overveje VSO men du er uden chance uden en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 20
Skrevet kl. 07:59
.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)