Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!! - Overdragelse af forretning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino'er

Jeg har brug for jer hjælp. Måske jeg ikke lige har valgt den rette kategori, men jeg kunne ikke lige finde noget mere passende.

Jeg har en forretning/webshop, som jeg har haft i flere år. Nu er jeg i den kedelige situation, at jeg er ledig. Jeg har fået supplerende dagpenge i 20 uger, og om 10 uger skal jeg enten lukke min forretning som er mit "hjertebarn" eller overdrage den til min søn. Hvad kan jeg bedst gøre? Der er et varelager som er på ca. 150000.
Hvad kan jeg bedst gøre, så han overtager forretningen billigst mulig?
Kom med alle jeres gode og lovlige ideer.
På forhånd tak
Dbh. C.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et selskab, så er det jo relativt enkelt, overdrag anparter til reel værdi. Er det en enkeltmands der skal lukkes, så skal varelager jo i alle fald sælges ud til din søn og overtager han alt inkl. aktivitet, som han jo gør her, så uden moms, og du skal indberette salget til skat/moms inden 8 dage som jeg husker i hovedet

Du skal være sikker på der ikke kan ansættes en goodwill - forærer din søn som nærstående en værdi af kundemasse osv - for så vil jeg mene I kan få problem med skat af den værdi, som skat mener du måske overdrog uden nogen som helst betaling, til en ny - men nærstående person
Derfor ville jeg nok gå via en revisor med sagen, også selv om det kan koste lidt at få goodwill vurdering. Der er nok noget goodwill, hvis du har levet af den tidl.
Her om lukning af CVR som er det du vil skulle ud i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html

Du kan sikkert det meste om enkeltmands - din søn kan måske med fordel bruge små penge (tror 55 kr) på enten e-bog eller paperback Personlig virksomhed https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)