Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Basis Erhvervskonto uden ekstrem due diligence?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere spurgt ind til erhvervskonti, og dette er den oprindelige tråd som kan læses hvis man kan overskue de mange input: https://www.amino.dk/forums/t/306598.aspx

Dengang var min problemstilling at jeg skulle have et rimelig advanceret setup - Jeg løste dengang udfordringen ved at vælge Revolut, de har fungerer fint, dog er de ikke integreret med Mobilepay og jeg har i en anden forbindelse brug for en DK konto til et andet driftselskab.
Nu har jeg blot brug for en simpel DKK konto som kan tilknyttes Mobilepay som mine kunder kan bruge til betalinger.
Hvilken bank er bedst til dette simple formål? Jeg har privat konti ved Danske Bank, men har også også mødt en mur af krav og due diligence som jeg ikke magter at bøvle med ved forespørgsel hos deres erhvervsafdeling.

www.google.com

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

https://lunar.app/dk/business/

Lunar er lige åbnet op for nye erhvervskonti. Jeg ved ikke hvor stærke krav de har til "Due dilligence" nu hvor de har deres egen licens, men de plejede at være nemmere at handle med end de andre banker.

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, og fungerer MobilePay med Lunar?

www.google.com

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

yiippie:

Tak, og fungerer MobilePay med Lunar?

Ja, læs dog på linket, som du fik forærende, i stedet for at stille et modspørgsmål med det samme. 

Lunar kan faktisk rigtigt meget - også med integrationer til alverdens ting, så læs deres hjemmeside igennem og har du yderligere spørgsmål, så stil dem her eller til deres chat.

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret flemming, jeg var lidt for hurtig på tasterne, jeg beklager.
Jeg snakkede lige med Lunar's support og det er ikke muligt for bruge dem da de ikke accepterer driftselskaber ejer at holding.. ARGH

www.google.com

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunar Ways Business har en del opstartsproblemer, synes jeg.

Efter en afvist ansøgning og et par opringning, blev vi fortalt, at der IKKE måtte være en bestyrelse bestående af ét medlem (den samme som direktøren) til trods for, at det højt og tydeligt stod på deres hjemmeside, at det var muligt. Det viste sig at være en fejl, og der godt måtte være denne slags bestyrelse alligevel.

Vi fik fortalt, at vi skulle ansøge igen. Det gjorde vi. 

Endnu et afslag. Endnu en opringning. Denne gang skyldtes afslaget, at Lunar Way Business IKKE kan godkende holdingselskaber som kunder, til trods for, at holdingselskaber har samme legale og reelle ejer. (som er et krav)

Desuden som der nævnes, kan de ikke godkende selskabskonstruktioner med driftselskaber og holdingselskaber, da driftsselskabets legale ejer er holding.

Det undrer mig, at man i sådan en konstruktion ikke kan anvende Lunar Way, da det i sidste ende, alt andet lige, må være den fysiske person der skal være styr på med hensyn til hvidvask osv. (at der så ligger et holdingselskab imellem burde ikke gøre nogen forskel IMO)

EDIT: Har du taget et kig på Jyske Banks erhvervskonto? :)

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik, 

Ja det er helt godnat at Holding > Drift struktur med samme reelle ejer ikke accepteres, det kom også bag på mig at det var der flaskehalsen befandt sig.
Jeg har været kunde hos JB erhverv i mange år men de strammede så meget op for deres krav at det blev for dyrt at blive der, de ville have jeg skulle bruge en revisor som de skulle sige god for og da jeg har haft den samme i over 10år synes jeg ikke det var rimeligt at skifte til en ny med al den bøvl og vigtig kendskab der ville gå tabt så derfor rykkede jeg til Revolut, de har så igen deres begrænsninger.
Nu sidder jeg så og kigger på hvad der ellers er på markedet af gammeldags banker, feks Sydbank.. 

www.google.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunar virker jo til i forhold til Holding stadigt at takke nej til den type (og så formentlig også til ejere uden dansk statsborgerskab) og det ligger lidt i forlængelse af overskriften - at man synes due diligence er død trættende og hvorfor så tage det ekstra hvidvask arbejde, som trods alt ligger i holding konstruktioner frem for enkle selskaber med måske kun en ejer - Både mere arbejde og risiko og kunder der synes det er helt urimelig krav. Så hellere en lavere indgangspris og simplere konstruktion

Jeg kan til en vis grad forstå bankerne synes den eksisterende hvidvask kontrol lov kaster en masse ansvar over på dem, og nå kunder så i vidt omfang tilmed står på bagbenene over de spørgsmål bankerne mener er nødvendige at stille - OG derudover hader dem for negative renter og opstartsgebyrer, så ender vi der hvor vi er. Banker ret bredt, vil står ikke i kø for at tage ny små erhverv ind - og sætter så barren i pris højt + står fast på oplysningskravene. Overfor dem står så nogle udenlandske IT banker - som så har andre problemer, ikke MP f.eks og - hvis man læser ex den facebook side som revolut.dk var ned til at lukke ned, så var den fyldt med klager over låste konto (også hvidvask kontrol relaterede ofte) og total mangel på service.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input John,

Jeg modtog lige en kilimoter lang liste over krav fra Sydbank, feks at sende seneste reviderede regnskab, allerede her rammer jeg muren. Det er ikke let for mindre selskaber at finde sig tilrette. 
Er er andre mere positive erfaringer med andre banker i DK? 

www.google.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

yiippie:

Tak for input John,

Jeg modtog lige en kilimoter lang liste over krav fra Sydbank, feks at sende seneste reviderede regnskab, allerede her rammer jeg muren. Det er ikke let for mindre selskaber at finde sig tilrette. 
Er er andre mere positive erfaringer med andre banker i DK? 

du må starte med at høre dem, om det faktisk er et krav at regnskabet skal være REVIDERET - det kan godt bare være standard, for syd har normalt ikke revisorkrav som standard, men du kan læse lidt om de forskellige her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)