Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indberetning/betaling af selskabsskat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har for første gang haft et lille overskud i min virksomhed og skal også derfor for første gang indberette og betale selskabsskat.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvorhenne og hvordan jeg korrekt betaler min selskabsskat :-)

Derudover skal det indberettes og betales inden eller efter man har indberettet sit årsregnskab samt årsrapport?

Har også forsøgt at kontakte SKAT men der hører man åbenbart intet midt i corona krisen..

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelbjensen:
Har for første gang haft et lille overskud i min virksomhed og skal også derfor for første gang indberette og betale selskabsskat.

Du skriver selskabsskat: Er det så IVS, ApS eller A/S?

Det mangler jo, eller om det er enkeltmandsfirma. Det er 2 forskellige ting.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

du laver årsrapport - i det jeg dermed går ud fra det er et selskab. På basis af den - med skattereguleringer som der let kan være - logger du på skat og går i punktet selskabsselvangivelse og udfylder denne

Så får du opkrævning når skatten er klar

Egentlig kunne det lyde som om, du er lidt på bar bund i at drive selskab - overvej letlæst ebog eller paperback om ApS og IVS https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar - skal det gøres inden eller efter jeg har indberettet min årsrapport? og vil SKAT have registeret hvis jeg havde underskud det forrige regnskabsår så jeg skal betale mindre skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt efter - men det er ikke lovmæssigt bestemt - tidl skulle man registrere underskud i underskudsregister men nu bør det være med automatisk men du har det jo også med i din årsrapport hvor du udregner årets skat - som jo netop kan have fradrag for tidl års underskud
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)