Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte, drift/holding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei Alle

Jeg har et drift/holding konstruktion. Privat har jeg ikke behov for at hæve løn udover mit personlige fradrag. Kan man tage udbytte ud hver måned til holdingselskabet (som efterfølgende investerer midlerne i andre aktiver (i den konkrete sag, ønskes der opkøb af boliger til udlejning i holdingselskabet), eller er det KUN ifm. aflægning af årsregnskab, hvis der er et positivt overskud, at man kan hæve udbytte?

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Udbytte efter første år-  efter generalforsamling og der er ikke noget skattebesparelse som sådan - men måske udskydelse, for du skal have betalt 22% selskabsskat af resultatet i drift først - og hvis du så siden skal have penge fra holding, så kommer jo mindst 27/42% i skat - og så kan du let ramme topskat - men nej du kan ikke lave månedsudbytte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Til gengæld kan du låne penge fra drift til holding (Men ikke til dig selv!). Der skal så afregnes markeds-rente for dette, men da det er indtægt i drift, og udgift i holding går renten skattemæssigt i nul.

Alternativt kan du udbetale ekstraordinært udbytte fra drift til holding, dette kan ske på baggrund af årsrapport indtil 6 måneder efter dato, så længe man ikke udbetaler mer eend hvad der er fri EK. Ellers skal du ved ekstraordinær udbytte have en revisor ind over og lave en balance-opgørelse.

Så hvis du har en indtægt som du skal have ført op i holding så kan udføre en balance (som jo dække skyldigt selskabsskattebidrag) ved en revisor, afholde generalforsamling og vedtage udbytte - men det er nemmere at låne pengene til holding, ind til det udbetales som ordinært udbytte på vanlig vis.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en fornuftig plan at investere den overskudslikviditet der er i drift via holdingselskabet.

Jeg ville også gøre det som nævnt i svarene ovenfor - først og fremmest udlodning af udbytte fra drift til holding på den ordinære generalforsamling, men herudover suppleret med lån fra drift til holding, og evt. et enkelt ekstraordinært udbytte midtvejs i regnskabsåret.

Du nævner "boliger" i flertal og antyder dermed en vis størrelse på investeringen. Jeg synes derfor at du skal overveje at placere ejendommene i et særligt ApS stiftet af holdingselskabet. Den model vil holde ejendomme og din normale driftsvirksomhed helt adskilt. Desuden vil du potentielt (en gang ude i fremtiden) kunne sælge hele ejendomsporteføljen i en samlet transaktion. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)