Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner som konstant glemmer ting/laver fejl - hvad skal jeg stille op?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en virksomhed som jeg deler 50/50 med en anden. Vi har et godt partnerskab, dog er der et (stort) men.

Hun glemmer konstant ting og laver mange fejl. Jeg har prøvet at tage snakken med hende - mange gange - og vi er dybt uenige om hvordan virksomheden skal fungere. Hun mener, at jeg skal acceptere “at hun er som hun er og laver fejl/glemmer ting” og jeg vil gerne køre virksomheden mere professionelt (hvor der er styr på tingene).

Det er en kæmpe irritation for mig, at jeg altid skal dobbelttjekke ting som hun har lavet og huske hende på ting. I bund og grund har jeg ingen tillid til at de ting, som i princippet er hendes arbejdsopgaver bliver udført ordentligt (kun de meget rutinepræget opgaver). 

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har som sagt prøvet at tage snakken rigtig mange gange og det bliver ofte til at jeg skal acceptere hende som hun er og “fejre” at det er ok at lave fejl. Og ja, det er ok at lave fejl (det gør jeg også selv), men ikke konstant.

Vores partnerskab er fantastisk udover det, og vi supplerer hinanden rigtig godt. Derfor er det virkelig noget er dræner, for ja- jeg har jo ikke lyst til at sælge mine ejerandele. Men jeg ved heller ikke hvordan jeg skal håndtere det her evige problem.

Er der nogle som har stået i samme situation og/eller har nogle gode råd?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden du laver et opslag her må det være fordi problemet er for stort til at ignorere, så må du acceptere at der skal gøres noget ved det, jeg ser ingen anden udvej end at du skal være alene om at drive webshop så du kan gøre det på din måde, eller med tiden finde en der matcher dig bedre.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er tydeligt noget der går dig på. Den stress faktor og usikkerhed er ikke værd at hænge på. "Du må vende dig til jer er som jeg er" Det er nok det mest useriøse man som person kan sige. Jeg havde bragt op at enten får personen styr på dens opgaver, ellers så fungerer i ikke sammen, og så må du køber personen ud eller andet. I sidste ende har du virksomheden fordi du kan lide det du laver, og der skal helst ikke være stress faktorer som ødelægger den livskvalitet du har i den. Måske lidt hårdt og kontant, men klart det bedste for dig selv på den lange bane.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil fortsætte jeres samarbejde, kunne en mulighed være, at din partners opgaver blev mere struktureret og rutinepræget, således hun fik dem lavet efter samme skabelon hver gang. Det vil gøre arbejdet mindre interessant, men det vil sikkert mindske fejl og forglemmelser :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Aug 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har selv været i situationen i mit sidste partnerskab. Jeg var for godtroende for længe og troede på det bedste i min partner. 
Efter flere år hvor hverdagen blev mere og mere stresset var eneste udvej det hårde brud med advokater, klausuler mv. 

Mit råd er:

- Tag problemet op i tide, måske endda med en ekstern rådgiver/erhverv psykolog der kan se tingene udefra så din partner måske kan få øjnene op for at det ikke er kritik men en nødvendighed at der skal være styr på tingene. 

- Lav en vurdering om du vil overtage selv eller sælge. Evt har i en kontrakt der fortæller hvordan i skal håndtere en konflikt i forbindelse med at i ikke kan blive enige om betingelserne hvis den ene partner skal ud. Sæt dig ind i den. 

- Forsøg at lave en god aftale i begge kan gå med til. Og undgå at det bliver et advokat slagsmål. Det er der kun advokater der bliver rigere af. 

/TechSul

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal findes en løsning.

Din partner vil eller kan ikke ændre dette, og så er I nødt til at få afklaret både hvilke ligtorne du træder på og hvilke ligtorne hun træder på.

Jeg ser tre løsningsmodeller:

1; Samarbejdet ophører gennem køb/salg/opsplitning - ved køb/salg - den der vil betale den anden mest får firmaet med alt hvad dertil hører.

2; I bliver enige om at hyre nogen til at hjælpe med løse hendes OG DINE fejl

3; I får en tredje partner ind så jeres beslutninger altid bliver to mod en, så I kan træffe beslutningerne forretningsmæssigt og ikke på personligt plan.

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)