Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert modtaget moms beløb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i år stiftet et ApS, og har indberettet moms for første gang. Jeg bruger den gratis version af Dineros regnskab. Ved indberetningen kan jeg se, at afregningsbeløbet jeg skulle modtage fra moms er korrekt ud fra mit hjemmelavet likviditetsbudget, så alt stemmer. Dinero står jo for momsangivelsen, og det er dette beløb og denne angivelse, der er registreret hos erhvervsstyrelsen. Af en eller anden årsag modtager jeg hele dette beløb minus 50kr. som skyldes en bestemt faktura. Det kludrer jo en del i afstemningen af banken, nu hvor jeg skal registrere indbetalingen i Dinero. Jeg har derfor følgende spørgsmål:

1. Hvordan korrigerer jeg herfor i programmet? Registrerer jeg momsangivelsen med det korrekte tal og som er indsendt til erhvervsstyrelsen jo ikke stemme med 50 kr. Hvad kan man gøre her? Kan man regulere på en måde som et tilgodehavende på de resterende 50 som medtages til næste indberetning i form af noget regulering i tidligere momsangivelse?

2. Hvordan ordner jeg det i forhold til min kommende momsangivelse, så jeg får gjort styrelsen opmærksom på forrige periodes faktura på 250 (50), så det bliver medregnet, så banken i sidste ende kan afstemmes og moms for de to første kvartaler er korrekte?

På forhånd mange tak, og hav en dejlig aften!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50

find ud af hvad der gik galt for dig - programmet laver ikke fejl - men du har lavet moms efter en eller anden personlig regnemetode og ikke efter programmet - og den fejl skal jo korrigeres. Den faktura på 250 kr har jo en modtager, som har fået en gal moms opkrævet (eller manglende moms) så du skal finde fejlen og korregire den korrekt - det kan deres support givet hjælpe med

Jeg forstår så ikke, hvordan det kan kludre i banken i forhold til dinero - for her sker bankafsteming af moms jo automatisk med det beløb dinero sætter til moms og automatisk igen når momsen er betalt

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:18

Jeg tror måske du misforstår min besked. Programmet laver ikke en fejl. Der er bogført korrekt. Regningen dækker noget fragt med momsfradrag på 250 kr. Dinero har selv indberettet et bestemt beløb til Erhvervsstyrelsen og dette stemmer med, hvad jeg har budgetteret i mit likviditetsbudget. 

Eksempel: lad os sige, at Dinero siger, at jeg skal have 2500 tilbage i moms, og dette beløb indberettes gennem Dinero til Erhvervsstyrelsen. Nu har jeg modtaget pengene, men har kun modtaget 2450. Hvis jeg registrerer momsmodtagelsen i Dinero nu, så tror programmet jo, at jeg har fået 2500 tilbage som vil blive ligge som ny likviditet i banken i regnskabet. Reelt har jeg kun fået 2450 i banken, og så stemmer regnskabet jo ikke med 50 kr. Det er denne regulering jeg skal have lavet. Erhvervsstyrelsen har betalt mig 50 kr for lidt. Så jeg leder efter en måde at regulere for dette i programmet som "manglende tilgodehavende fra moms" og samtidig få det indberettet til Erhvervsstyrelsen i den nye momsperiode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17

Jeg forstå dig nok stadigt ikke. Fejlen må jo ligge i Dinero bogføringen, for hvis den har angivet 2500 kr skat/moms, så havde du da fået 2500 kr tilbage, hverken mere eller mindre

Du får det retur som du har angivet og har du angivet de 2500 fra dinero - så er det 2500 du har fået. På en ellere anden måde må du jo have angivet 24050 kr - eller havde du ikke fået det beløb.   

du har fået det som er angivet til skat og det beløb skal være det som dinero viser/viste dig.

Det er muligt, at der en bogføringsfejl for den fragtpost men først og fremmes og du skal ind og korrigere dent, du får det som du har angivet til skat og det skal være det som dinero programmet viser/viste

går alt galt må du jo debutere bank 50 kr og kreditere momskonto, men det er ikke til at sige om det bliver ret uden at kende dine saldi og hvordan fejlen opstod

eneste anden mulighed for at man modtager andet end det man har angivet er, at skat har modregnet noget andet skyldigt til skat, for det gør det - men så ser du det i din momskonto hos skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)