Hej Aminoer Jeg har i år stiftet et ApS, og har indberettet moms for første gang. Jeg bruger den gratis version af Dineros regnskab. Ved indberetningen kan jeg se, at afregningsbeløbet jeg skulle modtage fra moms er korrekt ud fra mit hjemmelavet likviditetsbudget, så alt stemmer. Dinero står jo for momsangivelsen, og det er dette beløb og denne angivelse, der er registreret hos erhvervsstyrelsen. Af en eller anden årsag modtager jeg hele dette beløb minus 50kr. som skyldes en bestemt faktura. Det kludrer jo en del i afstemningen af banken, nu hvor jeg skal registrere indbetalingen i Dinero. Jeg har derfor følgende spørgsmål: 1. Hvordan korrigerer jeg herfor i programmet? Registrerer jeg momsangivelsen med det korrekte tal og som er indsendt til erhvervsstyrelsen jo ikke stemme med 50 kr. Hvad kan man gøre her? Kan man regulere på en måde som et tilgodehavende på de resterende 50 som medtages til næste indberetning i form af noget regulering i tidligere momsangivelse? 2. Hvordan ordner jeg det i forhold til min kommende momsangivelse, så jeg får gjort styrelsen opmærksom på forrige periodes faktura på 250 (50), så det bliver medregnet, så banken i sidste ende kan afstemmes og moms for de to første kvartaler er korrekte? På forhånd mange tak, og hav en dejlig aften! |
find ud af hvad der gik galt for dig - programmet laver ikke fejl - men du har lavet moms efter en eller anden personlig regnemetode og ikke efter programmet - og den fejl skal jo korrigeres. Den faktura på 250 kr har jo en modtager, som har fået en gal moms opkrævet (eller manglende moms) så du skal finde fejlen og korregire den korrekt - det kan deres support givet hjælpe med
Jeg forstår så ikke, hvordan det kan kludre i banken i forhold til dinero - for her sker bankafsteming af moms jo automatisk med det beløb dinero sætter til moms og automatisk igen når momsen er betalt
vh John hannover