Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud af varelager i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens!

Jeg har kigget lidt rundt i trådende som ligger på dette forum og har ikke fundet et fuldendt svar på min problemstilling. Jeg tager derfor chancen og laver en tråd med mit spørgsmål.

Vi har testet en virksomhedside, som vi kalder Snack Patruljen, og under testen har vi fundet det unødvendigt at oprette virksomhed til formålet.
Vores idé har nu kørt i lang tid nok til at vi har valgt at skabe en virksomhed i ideens navn. Det er gået op for os, at uden en virksomhed skal vi betale fuld skat af vores indtægter. Det er synd da vi gerne vil reinvestere overskuddet i ideen.

Vi har i nuværende stund et bette varelager som er privatejet og som vi sælger ud af. Vi vil gerne overføre ejerskabet af dette til virksomheden. Jeg ved at man kan indskyde penge fra privat person til virksomhed og hvordan man bogfører det, men hvad skal jeg gørehvis jeg gerne vil indskyde det nuværende varelager?
Så vidt jeg har forstået af de tråde jeg har læst, skal virksomheden købe lageret af ejeren. Er det korrekt antaget?

På forhånd tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sælge varelageret til virksomheden til samme pris du selv har givet og bruge købskvitteringer som bevis. Varelageret er ikke en udgift før du har solgt det, varelager skal altid ved regnskabet tages op til indkøbspris 

Har du privat trukket købet fra salget til skat, så skal du jo nu betale skat af det du får ved at sælge til virksomheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar John!

Hvad mener du med at varelageret ikke er en udgift før vi har solgt det?
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Sporring:
Hvad mener du med at varelageret ikke er en udgift før vi har solgt det?

det er bare aktiva i din virksomhed, som ikke påvirker resultatet.

Du kan bare trække momsen fra, ikke mere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Sporring:
Tak for dit svar John!

Hvad mener du med at varelageret ikke er en udgift før vi har solgt det?

du kunne nok med fordel finden en online bogholder, så du ikke kommer galt af sted og står med en skatteoverraskelse. Køb af varelager er bare bytte af penge fra status bank til status varelager - og er ikke en udgift. Du har bare ændret penge til varer. Først når varen sælger og ikke er på lager, så forsvinder værdien og bliver til udgift i drift
Overvej også en letlæst bog om regnskab, som også tager dig gennem det  - som e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)