Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks flotteste juletræsfod (part 2)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Fra  Peters Jul Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver lige igen...

Jeg har samlet solgt over 400 stk juletræsfødder som på billedet.

De hundrede af dem sidste år. 

Jeg har bevidst holdt igen med reklamerne, fordi der ikke har været styr på produktionsledet.

Til at starte med lavede jeg dem selv og havde kunder på venteliste i op til to år.

Kundesegmentet ligger i alderen fra 20 til 75 år.

Der bliver købt op til 4 af gangen, en til familien og en til hver af børnene når de flytter hjemmefra.

Nogle af mine kunder køber en det første år. Året efter vælger de selv farver og køber en mere.

Sælger jeg en i Fjerritslev det ene år, sælger jeg 2-3 stk. året efter. 

Tænk hvis jeg reklamerede ovenikøbet?!?

Jeg skal bruge en producent eller en kontakt til en, gerne i øst-Europa, hvor vi sammen kan blive Danmarks næste Margrethe skål.

Fik jeg sagt, at jeg også har solgt nogle stykker i Norge, Sverige, USA og Island.

Jeg sælger juletræsfødder hele året hvor de bliver brugt til firmagaver og bryllupsgaver.

Glæder mig til at høre fra jer.

De bedste hilsner 

Peter

Tilmeldt 12. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg har ikke umiddelbart et svar til dig, men hvis jeg var dig, og allerede havde forsøgt mig i diverse forums, ville jeg klart kontakte nogle virksomheder, som du tænker, gør det samme, som du ønsker.

Altså, finder virksomheder som ikke er konkurrenter med dig, som får produceret træprodukter i udlandet, og hører, om deres producent kunne være en matchende partner.....

God jagt!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvis du skal have held med at finde en producent, bliver du nødt til at være langt mere specifik med hvad det er for tekniker og materialer producenten skal kunne forarbejde. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg ELSKER det!

Elsker dine hjuletræsfødder, jeg elsker stilen, og selvom der er mange der ikke kan lide din hjemmeside, så synes jeg egentligt at stilen fungerer. Nede på jorden - personlig - og med en god historie hvis man læser nogle af dine opslag på FB!

Nu ved jeg jo ikke hvor svære de er at lave eller hvad materialerne koster, men...

Har du overvejen en social vinkel hvor du fx. laver et samarbejde med enten produktionsskoler, folk i revilidering etc.?

Bare en tanke - produktionsvirksomheder kender jeg ingen af desværre...

Hilsen Morten

Tilmeldt 13. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Fra  Peters Jul Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Og hvor finder jeg så dem?

Du satte nogle tanker i gang, og så fik jeg i dag kontakt til Trævarefabrikernes udsalg. De kunne umiddelbart ikke hjælpe mig, men fortalte, at den polske ambassade har et handelskammer (tror jeg det hedder?) som kun arbejder på at finde samarbejdspartnere i Polen til danske firmaer.

De var meget samarbejdsvillige og de har allerede fået en mail med de data de skulle bruge

Og så håber jeg det bedste

Tak for feedback

Dbh

Peter

Tilmeldt 13. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Fra  Peters Jul Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Det er jeg helt med på. Det stod i mit første indlæg, der ikke bød på ret meget respons, derfor valgte jeg en anden tilgang til det. 

Der er sat ting igang, så hvis det bliver nødvendigt, så bliver det en grundigere gennemgang næste gang

Dbh

Peter

Tilmeldt 13. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Fra  Peters Jul Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tusind tak! :-)

Det er lige der hvor jeg gerne vil være og det bliver også bemærket af kunderne. 

Jeg har arbejdet med den sociale vinkel og genbrugsvinkelen længe. Men skal det vokse som ønsket, så er det for besværligt.

Jeg har kontaktet alle mulige slags skoler og den slags tidligere og de er ikke så scalérbare som man umiddelbart skulle tro. 

Så det ender nok ikke der, men jeg har andre idéer der kunne passe sådanne steder, så det fortsætter i sit eget spor.

Mange tak for din feedback

Dbh

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvad er ambitionerne?

Er det 1000 enheder årligt eller 10.000?

Skal de sælges engros eller direkte til slutbrugeren?

Er det standard komponenter eller specialfremstillet? Dvs. kræver det primært arbejdskraft eller produktionsmaskiner?

Det er korrekt at landenes ambassader glædeligt hjælper med at finde partnere, men husk at der er visse kulturforskelle. Polen er ikke længere det billigste land at få produceret i her i EU - til gengæld er deres mentalitet og kvalitetopfattelse mere på højde med vest-europa end andre billigere lande. 

Hilsen Morten 

Tilmeldt 13. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Fra  Peters Jul Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tja! Det kunne da være sjovt hvis det blev til en hel masse. 

Indtil videre er der interesse både fra engros delen og fra slutbrugeren.

Vi kunne jo starte med 1000, og 10.000 ville da være helt vildt, men det kræver nogle helt andre folk end mig og mit lille værksted.

Jeg er laborant til daglig og har et fint liv. Det her skulle gerne på sigt bidrage til lidt glasur på glasuren.

Primært taler vi arbejdskraft, min juletræsfod er helt basalt en træspand med lige sider, der er malet og så en indsats til at holde træet med.

Der er ikke noget hokus pokus.

Jeg er helt med på kulturforskelle og den slags, til gengæld er der ikke længere, end at de nemt kunne besøges.

Dbh

Peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)