Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg ville ikke bryde markedsføringslovens paragraf 6, men skal det virkelig være så svært?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har en relativt nystartet virksomhed, og jeg vil gerne målrette min markedsføring mod en bestemt og meget lillle branche. Jeg vil derfor gerne kontakte disse virksomheder eller personer i virksomheden per email, men jeg forstår at det er ulovligt og i strid med markedsføringsloven?

Jeg er ikke direkte ude på at sælge til disse virksomheder, men mere fungere som samarbejdspartner. Jeg leverer en ydelse, som jeg tror de kunder disse virksomheder har, kunne have brug for, og jeg vil gerne starte en dialog omkring dette. For eksempel noget i stil med: 

Hej, jeg så din profil på LinkedIn. Jeg leverer 'X' ydelse, og jeg tænker at nogle af jeres kunder måske kunne have brug for hjælp med dette? Er det muligt vi kan tage en snak om det? 

Jeg er ikke meget for at gribe knoglen(jeg synes det er påtrængende), og slet ikke at sende papir breve ud(det er dyrt og omsonst vil jeg tror), så en mail vil alt andet lige være det nemmeste.

Har jeg mulighed for det? Ellers synes jeg godt nok det er meget forretningshæmmende...

Pft for alle svar

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er nej, du må ikke sende mails, når det sker med økonomisk vinding for øje. 

Du må ringe eller sende dem et brev, men mail er no go. Det er spam, og det kan blive rigtig dyrt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, tak for svar. Det var ogsa desværre det jeg forventede. Men, ved du om der er noget til hinder for, at jeg sender en mail hvor jeg spørger om jeg må sende en mail ? Eller, er det også ulovligt at kontakte nogen via FB chat?

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller sende en mail til en Linkedin kontakt ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge dele er det samme. Om du kontakter dem via mail, chatfunktioner eller andet, det er det samme, når du er erhvervsdrivende og vil sælge en service eller et produkt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, tak for info

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

al elekstronisk henvendelse med kommercielt formål forbudt - I øvrigt virker det da langt bedre normalt, at ringe og skaffe forbindelse til den person man vil præsentere noget for  hvis det man har er interessant. Langt bedre kontakt og evt se om man kan få sat et lille møde hos personen op. Mail bærer præg af overfladighed eller, at man er lidt bange for at tale med andre, måske fordi man ikke tror på ideen helt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, men jeg tror det er meget forskelligt hvordan man reagerer paa tlf eller mail. Personligt bryder jeg mig ikke om at blive forstyrret af en der ringer  der er ude paa at lave et salg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

mik0612:

Tak for dit svar, men jeg tror det er meget forskelligt hvordan man reagerer paa tlf eller mail. Personligt bryder jeg mig ikke om at blive forstyrret af en der ringer  der er ude paa at lave et salg.

Den kan jeg godt følge, men du ringer jo netop ikke for at lave et salg - du tilbyder et partnerskab forhåbentlig til glæde for jer begge ;-)
mik0612:
Jeg er ikke direkte ude på at sælge til disse virksomheder, men mere fungere som samarbejdspartner. Jeg leverer en ydelse, som jeg tror de kunder disse virksomheder har, kunne have brug for, og jeg vil gerne starte en dialog omkring dette. For eksempel noget i stil med: 
Held og lykke med projektet
/Brian
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det er et gråt område, men du kan målrette det mod de personer du ønsker over facebook.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)