Hej Alle, Vi har søsat et nyt medie www.eKataloget.dk som skal indeholde viden og artikler om E-handel samt hjælpe e-butikkerne til at kombinere on-og offline markedsføring, til at styrke deres nethandel. Vi har ikke haft en stor erfaring i medieverden, så vi har haft alle de udfordringer man kunne forestille sig med at udsende det første nummer til 660.000 hustande der var udvalgt efter Post Danmark mht til profiler der anvender Internettet. Første nummer skulle være på 72 sider, men vores papirleverandør solgte de 32 sider ind over hovedet på os, så vi fik ikke så meget redaktionelt med i første nummer, men dette får ikke lov at se fremover, da vi har fået en proffesionel mediemand på sidelinien til fremtidige udgaver. Formatet bliver også øget i størrelse til A5 Højformat, således det kan lettere læses og næste oplag er 1.000.000 husstande. Der er også en online-udgave på http://www.e-pages.dk/introplus/3/ samt en portal undervejs ( eKompas.dk ) hvor man kan søge på flere tusende e-butikker. Venligst kom med ideer og feedback således vi kan blive meget bedre i fremtiden mhv Peter |
Hej Peter
Jeg læste om jer i Berlingske, tror jeg nok, og syntes at det var en vildt spændende idé. Især når de næsten samtidig skriver at Irma vælger at gøre det modsatte: at droppe den husstandsomdelte og satse på nettet i stedet. Da jeg desværre ikke har modtaget jeres tryksag, gik jeg straks ind på jeres hjemmeside for at se kataloget og kunne ikke finde det. Det er brandærgeligt at det ikke er det første der kommer frem på jeres side. Jeg tror det er vigtigt for jer at udnytte synergieffekten når I nu vælger at kombinere de to medier.
Jeg kan se at i har fået ryddet op de sidste par dage på ekataloget.dk og det har hjulpet gevaldigt.
Jeg ved ikke helt hvad jeres idé er, men pas på at hjemmesiden ikke kommer til at ligne en af de kuponhæfter som dumper ind ad døren kombineret med en af de 1000-vis af linkfarme man finder hvis man staver en url forkert.
Her lidt feedback:
- Mouse-over tekster. Når man kører musen henover billederne kommer der tekster som "Lady" og "E-kompas" Skriv hellere hvad der gemmer sig bag billedet når man klikker.
- Pigen på forsiden er da meget pæn, men jeg kan ikke se hvad hun bidrager med.
- I bruger ekompas som et begreb, men jeg aner ikke hvad det er, overvej at forklare det tydeligere i billedet til højre.
- Få så lagt det katalog online!!!
- Links&Råd. Hører de sammen? Hvad med at fortælle om din sikkerhed ved at handle online. Hvad skal du være opmærksom på og hvad skal du undgå. Hvad er e-mærket etc.
- I Links&Råd er det tydeligvis e-butikkerne der selv skriver deres tekster. Hvad med at øge troværdigheden og lad det være jeres anmeldelse?
Jeg synes at jeres idé er fremragende og en husstandsomdelt indgår også i mine overvejelser når jeg skal markedsføre min butik. Men det må ikke lugte af kuponhæfte med dyre lån og bogklubber.
Håber du kan bruge min feedback.
Held og lykke med det!