Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflysning af udlæg er foretaget - nu stævner kundens advokat?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:

Fashion-Seller:

Arne:

Fashion-Seller:

Pythonrap:

Fashion-Seller:
Hvis der både er en kvittering for betalingen som debitors advokat har foretaget og en kvittering for annulleringen af udlægget, er det jo mega nemt at sende dette til retten, og dermed enten at få afsluttet sagen, alternativt at vinde sagen...

Korrekt. Kvittering er sendt 3 dage efter modtagelse af "Stævning" 5. august 2020, via Minretsag.dk. Men den er ikke at finde nu. Mødet i Retten var idag. Og tiltrods for at det hele er sendt igen, igår, så mener advokaten "at de har deres dokumentation i orden". Heldigvis ligger der en lydfil fra mødet, hvor en ansat fra advokatfirmaet hjælper med at aflyse udlæg og laver kopi til samme PC og email med kvittering sendes til advokat og debitor (der har haft udlæg i en bil). Advokaten går derefter til "bogholder", der foretager en straksoverførsel. Alle er enige om, at sagen nu er afsluttet. Dette høres på lydfilen. Der er indgået et forlig. Fra hovedstol kr. 195.000,00 og 35.500,00 + renter + renters rente til kr. xx.xxx,xx.
Debitor skal som aftalt i Fogedretten, betale advokatens omkostninger. Dette ligger også på lydfilen.

Nu kræver debitors advokat yderligere kr. 3.500,00!!!.

Vi kan se at det nævnte firma har mange anmærkninger på Advokatsamfundet.

Så har I ikke sendt det ind via Minretssag.dk. Jeg har haft flere tusinde sager derinde, og jeg har aldrig oplevet, at dokumenter bliver væk i en sag, hvis de først er indsendt. Er du sikker på, at I har trykket indsend alle gangene? 

Bemærk lydfiler og videoer ikke kan indsendes i en sag via Minretssag.dk, de skal sendes på USB stick til retten og modparten. Bare så I ikke laver den klassiske fodfejl...

Men det hele lyder meget underligt, der er noget, som ikke helt stemmer et eller andet sted...

For rimelighedens skyld må det nævnes, at fogedsager endnu ikke behandles på minretssag.dk. 

Jeg er dog enig i, at det lyder mærkeligt at noget skulle blive væk. Det forekommer usandsynligt, at der skulle være tale om én stor konspiration, omend trådstarter jo åbenbart ofte forvikles i sådanne; det lyder mere som et tilfælde af, at trådstarter nok har sendt en USB-nøgle i et almindeligt b-brev, hvor USB-nøglen så er blevet mast ud af kuverten i tromlerne på postsorteringsanlægget (hvilket faktisk ofte sker, da folk har meget svært ved at forstå, at almindelige tynde papirkuverter ikke egner sig til andet end dokumenter). 

Okay det vidste jeg så ikke, den del beskræftiger jeg mig nemlig ikke med.

Men hvorfor skriver trådstarter så, at det er indsendt via Minretssag.dk? Altså har man prøvet det system, glemmer man det ikke foreløbigt haha 

Men ja det er gode pointer, som du nævner :)

Det er også ganske spøjst, at lige fogedsager ikke er omfattet (men dette skulle dog være planen). 

Jeg er selv i tvivl om hvad trådstarter mener :)....

Ja det er da lidt besynderligt :)

Men så foregår det vel på den gammeldagsmåde, hvor man modtager en autoreply mail, når der tikker noget ind i rettens indbakke? Så hvis man bare husker at skrive sagsnummeret i emnefeltet, kan de altid finde mailen, hvis bare man har modtaget et autoreply omkring dette?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdatering

Ved mødet i Fogedretten blev lydfilen afspillet og advokaten måtte gå hængeøret hjem og finde på noget andet, at frembringe til sagen.

Kommer igen, hvis/når der sket nyt. Og når sagen er afsluttet.

Takker for alle input.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)