Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping i Danmark eller rulleskøjte online kursus

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej



Jeg er en dreng på 15 år som der godt kunne tænke sig at tjene lidt ekstra penge. Jeg fandt for et par dage siden det der kaldes dropshipping.
Jeg har efterfølgende set en masse videoer om hvor det er gået rigtig godt. De har dog været fra USA hvor deres skat jo er meget lavere end i Danmark.
Så jeg ville høre om det kan betale sig at lave dropshipping i Danmark med den høje skat?

Tak på forhånd :)

Hilsen Emil
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dels skal du jo enten have dispensation fra statsamtet for overhovedet at optræde som virksomhed - få leverandører, kunder og betalingsløsninger - dels er det næppe skatten der går forskellen, men det forhold, at man har ganske små marginer i dropshipping uanset hvor - og returvarer er et stort problem - så overskud til skat - er ganske så begrænset http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

en forældre eller søskende over 18 kan sætte det i gang i sig navn eller du kan søge dispensation http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Mange tak for svaret:)

Jeg har lige læst det første link du sendte til mig. Jeg kan godt se at det kan være en stor risiko at starte dropshipping.
Jeg har dog haft en anden ide i et stykke tid som jeg faktisk også er begyndt på. Jeg er igang med at lave en hjemmeside hvor du kan købe et rulleskøjte trænings program (det er mit eget program). Jeg tænker at dette kunne være en del bedre ide da der ikke er alt det bøvl med returvarer osv.

Hvad synes du om det?

Mange tak på forhånd:)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da i alle fald alternativt og dermed jo en niche - hvor du vel heller ikke har mange konkurrenter. Igen - for at indgå bindende aftaler - skal du være 15 men det er måske mindre krævende med rulleskøjte - inliner - måske skateboard osv - træning - det kan jeg ikke lige overskue OG du skal jo nok heller ikke slås så meget med leverandøraftaler og binde en masse penge op i at komme igang - meget kan du måske selv IT mæssigt sætte op

Aner ikke om rulleskøjter er så oppe i tiden - det er jo noget jeg kan huske komme og gå - perioder hvor det virkeligt rykker, og andre hvor det ikke gør

Jeg er nok en del for gammel til at kende trenden i rulleskøjter - Da jeg var 6 blev jeg sendt til rulleskøjtedans af min mor, indendørs og man danske pokker mig latin og andet + kædedanse (og nej det var ikke 1880 - men tæt på vil du sikkert synes Stick out tongueBig SmileZip it!)

Dit arbejde vil nok meget ligge i, at få det ud = blive kendt for det - finde dine "kunder" SEO som får dig til at blive opdaget i google - hvilket kan hjælpes af en blog hvor du kan skrive videns-artikler om disciplinen - skal måske testes af med skole og andre bekendte - som får det billigt - men som kan rive andre af DERES bekendte med ind til "normalpris"

god vind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er meget populært i foreksempel Barcelona, så der skal jeg nok reklamere en del.

Det lyder som en god ide med at lade bekendte prøve det af.

Jeg har stået på rulleskøjter hele mit liv så jeg kender også folk på foreksempel instagram man ville kunne kontakte for reklamering

Tusind tak for din hjælp!
Tilmeldt 29. Jul 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kom til at tænke på om man egentlig ville skulle betale skat af de penge man tjener der?

Jeg læste på en hjemmeside her tidligere i dag at man ikke behøver at betale skat hvis du kun tjener 50.000 kr eller mindre om året på din virksomhed.

Kan det passe?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja man skal angive alt overskud til skat - lige fra kr 1. Har man ikke anden indtægt - er det så bare 8% am bidrag op til fradraget er brugt så nej - de 50.000 er alene grænsen hvor man skal momsregistreres, skat er fra kr 0 (eller øre 1 om du vil)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skriver "Har man ikke anden indtægt - er det så bare 8% am bidrag op til fradraget er brugt".

Jeg har faktisk en anden indtægt, så gør det nogle forskel?

Eller skal jeg betale skat uanset hvad?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ja skat uanset hvad - 8% op til dit personfradrag er brugt og ca 40% derover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for din hjælp John:)

Det var alt jeg havde at spørge om, men det kan være jeg kommer tilbage hvis jeg bliver i tvivl om noget :)

Kæmpe respekt til dig for at hjælpe folk gratis!

Venlig hilsen Emil
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)