Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopivare? Billeder til webshop?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er igang med at undersøge et par ting i forbindelse med start af ny webshop.

Jeg skal importere uoriginale forbrugsstoffer til nogle maskiner.

1) Varerne har ikke maskinens logo, men er blot kompatibel med denne - Er det så en kopivare?

2) Når jeg skal have hjemmesiden sat op, kunne jeg godt tænke mig billeder af den originale maskine, som man kan klikke på, og derved købe de kompatible dele herunder. Billederne af de originale maskiner sørger jeg selv for at fotografere.

Med venlig hilsen

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 nej det er ikke en kopivarer i sig selv at lave forbrugsstoffer som ikke er originale men kompertible

2 tør jeg ikke afgøre. Hvis producenten af maskinen mener du vildleder ved at vise den originale maskine så nogen kunne tro din vare også var den originale, kune du sikkert få bøvl, også med egne billeder. At skrive den er komfortabel med ex nespresso eller HP nikket xxx uden deres logo er fint, men jeg kunne frygte de kunne lægge sag an om markedsføring som deres produkt hvis deres maskine med logo osv  står afbildet - det er er givet i alle fald i gråzone

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mcfly2go:

1) Varerne har ikke maskinens logo, men er blot kompatibel med denne - Er det så en kopivare?

2) Når jeg skal have hjemmesiden sat op, kunne jeg godt tænke mig billeder af den originale maskine, som man kan klikke på, og derved købe de kompatible dele herunder. Billederne af de originale maskiner sørger jeg selv for at fotografere.

1) Nej det er ikke en kopivare, så længe du ikke benytter logo og andre kendetegn fra brandet. Kompatible enheder kendes især fra kaffekapsler, hvor det er Nespresso, som alle sælger kompatible kapsler til, selvom de intet har med brandet at gøre.

2) Det vil være en krænkelse af varemærket, samt en overtrædelse af markedsføringsloven mm. Du kan endda ende med problemer i forhold til misvejledning, da nogle forbrugere let vil kunne få den opfattelse, at det er originale stoffer, nu du viser brandets maskiner.
Så det er kort sagt et NO GO. 

Jeg ved at flere brands slår ned på 2), fordi det er deres eneste måde, at sætte en kæp i hjulet på dem, der sælger kompatible produkter. Derfor går de gerne hele vejen med sådanne sager...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)