Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering med ApS selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa
Jeg står og skal investerer for et mindre ApS selskab, primært via CFD og Options og skal lige høre omkring et par ting;

- Skal firmaet have deres egen ¨trading konto¨ eller kan jeg bruge min allerede opretted konto i stedet?

-Skal det foregå gennem en bank, eller er det fint igennem en udenlansk broker?

Nogen umilbare fordele/ulemper ved det?

Er klar over der skal bruge LEI kode

MvH

Theis
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17

Selskab skal have egen konto og bank og aftale med platform og alt. Du må ikke indblande private

Du må gerne have udenlandske konti hvis de vil tilknytte så de alene hører til dit CVR

Ulemper er at skatten ved investering med frie midler er hårdere i ApS end privat da alt først lagerbeskattes hvert år med 22% og derefter mindst + 27/42% eller som løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 582
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:06

På flere måder er investering med CFD'ere og tilsvarende enklere skattemæssigt i et ApS i forhold til at gøre det privat. Omvendt er der jo i et ApS krav om egentlig bogføring, årsrapport, etc.

Under alle omstændigheder vil jeg foreslå at du lige kigger på processen for bogføring og årsrapport i dit valg af handelsplatform... altså ser på om du i handelsplatformen kan få data ud til mere eller mindre automatisk bogføring og afstemning. Ellers kan de gevinster du forhåbentlig indtjener bliver spist op af administrative omkostninger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)