Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået fondsmidler - hvad må jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har til skrivningen af en bog fået tildelt fondsmidler. Midlerne søgte jeg med fokus på at få dækket trykning af bog, korrekturlæsning og evt. reklame.

Nu har jeg fået tildelt pengene, 10.000 kroner, ved en bankoverførsel. Jeg har dog ikke fået videre instruktion og har svært ved at finde god information på nettet.

Derfor:

Hvad er normen når man får fondsmidler?

Skal jeg holde et regnskab og notere hvilke beløb er brugt til hvad?

Forventes det at evt. overskydende beløb tilbagebetales?

Jeg er helt ny på dette område og fik ikke svar fra fonden på min seneste mail.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ingen standard regler - fondaten vl normalt altid hvad nogen sådanne - også om evt tilbagebetaling eller ikke

Du bør klart føre regnskab i alle fald - så du både - hvis de spørger, kan vise hvad pengene gik til, men jo også fordi beløbet er skattepligtigt - fratrukket udgifterne så er der udgifter på + 10.000 ingen skat

Du bør nok få kontakt til fonden

vh og tillykke  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med bevillingen.

Hvis du har skrevet en ansøgning, forventes det, at du lever op til det, som er skrevet i ansøgningen. Det vil sige, at det budget, du har sendt med skal overholdes.
Jeg synes, at du skal sende et takkebrev til fonden og spørge mere præcist. 

Du skal absolut lave et regnskab over, hvordan du bruger midlerne. Pengene er formentlig skattepligtige, men når du bruger midlerne til at producere en bog, som du satser på at kunne sælge, vil udgifterne formentlig også være fradragsberettigede - med mindre nogle af udgifterne er honorar til dig selv - det er selvfølgelig skattepligtigt.

God arbejdslyst med bogen.

Hans

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 03:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begge jeres svar. Det er en stor hjælp med en præcisering til en start.

Jeg er ganske enig angående kontakt til fonden. Det er blot det at jeg allerede har forsøgt uden held at komme i kontakt. Men de får en opfølgende email. 


Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

superfrost:

Tak for begge jeres svar. Det er en stor hjælp med en præcisering til en start.

Jeg er ganske enig angående kontakt til fonden. Det er blot det at jeg allerede har forsøgt uden held at komme i kontakt. Men de får en opfølgende email. 

Skriv i din opfølgende mail, hvordan du har tænkt dig at gribe det an, hvis de ikke svarer. Så har du i det mindste negativ accept.

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

superfrost:

Tak for begge jeres svar. Det er en stor hjælp med en præcisering til en start.

Jeg er ganske enig angående kontakt til fonden. Det er blot det at jeg allerede har forsøgt uden held at komme i kontakt. Men de får en opfølgende email. 

Skriv i din opfølgende mail, hvordan du har tænkt dig at gribe det an, hvis de ikke svarer. Så har du i det mindste negativ accept.

Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)