Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge Chokolade som Distrubitør? Erfaringer søges i Fødevarebranchen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino,

Jeg har fået muligheden for at sælge noget Niche-Chokolade fra en Italiensk chokolade-producent i Danmark.

Min målgruppe vil for det første være special-butikker (Vin-forretninger m.m.)

Jeg har sat mig ind i det meste, både i forhold til opbevaring (fødevare) - Skat på Chokolade etc.

Men da jeg ikke har erfaringer inden for det område i detailbranchen så jeg ville jeg høre;

1) Som distrubitør - Når jeg sælger f.eks. et parti chokolade til en forretning. Hvor stor en andel plejer butikker at skulle have?

F.eks koster en plade Chokolade 30 kr,- i detailpris. Den koster mig 10 kr,- at købe. Hvad skal jeg regne med at en aftager som sælger den videre i forretning ville købe den til? Hvad er deres margin typisk?

Jeg har opstillet et projektbudget, men jeg har svært ved at finde niveauet hvorpå hvad jeg realistisk kan sælge til B2C.

Håber nogen der kan hjælpe her!

Mvh. Sjokoladen!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I fødevarebranchen er avance ret lille.

Produktet bør koste så meget, som forbrugeren er villig til at betale. En god historie hjælper også lidt.

Tilmeldt 19. Jul 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo,

Chokoladen er i den lidt dyre ende, økologiske råvare. En Plade Chokolade burde koste 30 kr,- i butikkerne. Min udfordringer er at jeg simpelthen ikke aner hvad en kiosk/forretning tager skal have i avance? Derfor søger jeg lidt hjælp. Jeg kan ikke rigtig lave min investering uden at lave et ordentligt budget. Håber du kan hjælpe lidt fremad. Hvis jeg nu køber dem til 10 kr,- kan jeg så sælge dem til 25 kr? eller er 5kr profit for dem for lille? Hvad er realistisk?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke hjælpe dig i den branche.

Men dette 15/5 kr skal være lige omvendt. Det er kiosken, som investerer og risikerer, at det ikke vil blive solgt.

Du venter bare på andre meninger.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

sjokoladen:
Hvis jeg nu køber dem til 10 kr,- kan jeg så sælge dem til 25 kr? eller er 5kr profit for dem for lille? Hvad er realistisk?

Prøv at regne baglæns.

Du har en købspris

Du har fragt

Du har måske lagerdage

Du har kredit til kunderne

Du får en salgspris.

Så prøv at tage den pris, du har sat ind og gå baglæns. Kan det hænge sammen?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Prøv at regne baglæns.

Du har en købspris

Du har fragt

Du har måske lagerdage

Du har kredit til kunderne

Du får en salgspris.

Udover ovennævnte kommer er der en ret høj punkafgift på Chokolade.

Emballage afgift.

Tilmeldt 19. Jul 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, tak for dit svar. Alt ovenstående har jeg regnet mig frem til. Mit problem er at jeg ikke aner hvad jeg kan sælge chokoladen til, til forretningen. Heraf søgte jeg erfaringer/ekspertise som kunne hjælpe mig lidt på vej.

Min udgifter ligger på omkring de 20 kr,- Så derfor "skal" jeg sælge Chokoladen dyre end det.

Derfor ville jeg høre i denne tråd hvor meget en forretning typisk køre sådan nogle vare ind for? Hvis de sælger den for 30 kr,- i forretningen, hvad ville de forventet at købe den indtil?

 

Mvh.

 
Tilmeldt 19. Jul 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt et svar mvh.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg skulle sælge din chokolade til 30,- ( 24,- ex moms), ville jeg give omkring de 16,- ex moms

De øvrige parametre, er ligeledes om varen er salgsbar, holdbarhed, kendt/ukendt, minimumsmængde , leveringstid mv.

mvh

jesper

sliknet.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Discountbutikker har 20-30% avance på konfekture.

Dvs koster den 30 kr i butikken, vil regnestykket se sådan ud med 20% avance.

30 kr inkl moms

24 kr eks moms

- ca 5 kr i avance

Indkøbsprisen er dermed ca 19 kr.

Skal den sælges i vinforretninger, gavebutikker, blomsterbutikker mm, kan du godt regne med, at de skal have 50-100-200% i avance... Så kan du selv regne baglæns...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)