Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lave Google AdWords, i en meget stor, men lille branche?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej skarpe SEO brains :D 

Jeg lever af at lave produciton design, scenografi, dekorationer, kulisser og meget andet lækkert. 

Det er sådan, at mine søgeord er ekstremt begrænsede, og det samme er søgeords volumen os. Der er sådan ca 10-100 om måneden, som søger på mine søgeord. 

Det er mest fordi det er en meget "lukket" branche i virkeligheden. 80% af mine nye kunder kommer fordi at vi bliver anbefalet, resten kommer fra google/instagram. Vores arbejde er typisk 75% fra tilbagevendende kunder, og resten nye kunder. Så derfor betyder en ny kunde os VIRKELIG meget. For de kommer til at benytte os i meget lang tid, og til mange opgaver - specielt, når de først finder ud af, hvad vi (jeg) virkelig kan, og hvor mange af deres opgaver vi kan løse for dem. 

Jeg elsker mine kunder, men jeg hader dem os lidt. For de går ikke bare ud på nettet og skriver "jeg skal have bygget en gigantisk bog til lancering af en ny bog, hvem kan det?"
De skriver heller ikke "Jeg skal have lavet en trold til min nye reklame, hvem kan det?"
Jeg ved faktisk ikke hvad de skriver - og der er ikke nogen, som har kunne finde ud af det. 
Men nu har jeg jo nogle år på bagen, og min erfaring fortæller mig, at 80% af mine kunder kommer fra andre kunder, som har henvist mig. Eller fra en bror, som fortæller sin søster at "tjek lige hende her ud, hende tror jeg godt I kan bruge til der der projekt du sad og arbejde på, hvor I skulle dekorere hele Hørsholm Midtpunkt" (det er faktisk en ægte historie).
Nu laver jeg jo noget i lidt forskellige kategorier: Reklamer, Film TV, Kulisser og Dekorationer, Special Effects (ja... listen er ret lang egentlig). Og det er nææææsten forskellige kundesegmenter på dem alle sammen. 
Kulisser og dekorationer (lad os bare lige kalde det det) - det er der jeg håber at i kan hjælpe mig i første omgang. Det er oftes kvinder, som er min kunde - og det er oftes nogen som er på instagram 15-20 gange om dagen! Sikkert os facebook. 
Det er markedførings prinsesserne, som der skal lave et event for deres nye Cup Noodle kunde, og de skal ud og lave en sampling, og til den skal de bruge en KÆMPE Cup Noodle. Eller det er insta-dronningen, som skal have lavet et "børne" rumskib til en nu børnebogs lancering, som er super instagram venlig, fordi alle influencerne kommer forbi.

Min erfaring fortæller mig, at ofte så ved de ikke hvor de skal søge henne, eller hvordan at de lige skal gå til opgaven, at finde en person, som kan lave den slags ting. For de har typisk ikke sæææærligt mange opgaver pr. år til mig. Men når de først har brugt mig en gang, så bruger de mig igen, og igen og igen. 

I og med at ca. 75% af min omsætning er tilbagevendende kunder, så er en kunde altså virkelig vigtig!

Foruden selvfølgelig det oplagte Instagram markedsføring (jeg er ved at finde de rigtige som kan hjælpe mig, og administrere det) ville det så give mening at gå fuldstændig grassat på google ads.

Altså, I kan selv se her, at det er ikke vanvittigt meget trafik der er op de her søgeord (der er sikkert flere). 

production designer
10 – 100Lav—9,87 kr.14,27 kr.
scenograf
100 – 1 tLav—9,88 kr.9,96 kr.
rekvisitør
100 – 1 tLav—7,93 kr.8,00 kr.
kulisser
100 – 1 tLav—7,08 kr.9,88 kr.
dekoration
1 t – 10 tHøj—1,19 kr.6,91 kr.

Men ville det give mening at æde dem ALLE. I håb om, at bag et enkelt af de klik, der sidder en potentiel kunde? Og hvad skal man regne med af budget på den slags? Altså, jeg kan godt regne ud, at hvis der er 100 kliks og man får dem alle, ville det koste ca 4.500kr pr måned. Er det gode penge spildt på ingenting?

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Fra Århus
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Spændene tanker!

 

Min anbefaling er at teste et budget og se hvad klikpriserne egentlig er, hvilke ord du kan få trafik på, og hvad der kan give leads.

 

Før det skal ske er det dog meget meget vigtigt har at du har målkonverteringer på plads i Google Analytics, så du kan måle på om du får nogle leads fra Google Ads, og hvad prisen for de leads er.

Som du selv siger er en ny kunde meget værd for din forretning, da de kommer tilbage igen, og igen. Så hvis du har en cirka ide om hvad livstidsværdien (CLV) for en ny kunde er, kan du derfra lave en cirka beregning på hvad en ny kunde max må koste (CAC).

Ud fra det kan du begynde at fastsætte et budget for Google Ads, med nogle KPIer der kan bruges til at holde styr på om det giver mening i det lange løb.

Håber det hjalp.

 

 

 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Andreas siger - find din livstidsværdi på dine kunder og fastsæt hvad du maksimalt må bruge på kunde. Google ads er en fin start, men jeg havde også testet andre kanaler. Facebook top funnel er måske ikke, så oplagt, men jeg havde opsat Facebook retargeting og forsøgt at hente top funnel igennem linkedin med annoncer målrettet efter specifikke stillinger som er dem dine kunder ofte har.

Det handler I første omgang at prøve en masse kanaler af, og så se hvor ROI er højest og investere flere penge der. Er der ikke penge i kanalen, så drop den. 

Du bør også overveje at oprette et referal program. Hvis 75% af dine kunder kommer igennem tidligere kunder, så ville det være oplagt at motivere jeres kunder til at få ydeligere folk til mod at de måske får en gavekurv eller 10% på næste ordre.

Jeg tror dog at i en branche som din at networking er ekstremt vigtigt. Derudover bør man bruge en del tid på Content marketing

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Iversen:

Før det skal ske er det dog meget meget vigtigt har at du har målkonverteringer på plads i Google Analytics, så du kan måle på om du får nogle leads fra Google Ads, og hvad prisen for de leads er.

Som du selv siger er en ny kunde meget værd for din forretning, da de kommer tilbage igen, og igen. Så hvis du har en cirka ide om hvad livstidsværdien (CLV) for en ny kunde er, kan du derfra lave en cirka beregning på hvad en ny kunde max må koste (CAC).

Ud fra det kan du begynde at fastsætte et budget for Google Ads, med nogle KPIer der kan bruges til at holde styr på om det giver mening i det lange løb.

Hej Andreas 

Det giver mening, det er egentlig os lidt det jeg snakker om, bare uden de tekniske termer.

Jeg ved nemlig lige præcis godt, at mine kunder er meget værd, for forbliver mine kunder længe. Nogle er klart mere hyppige end andre. 

Det som dog er min bekymring er:

Jeg har ingen ærlig chance for at vide, om en kunde, der kommer igennem min annonce, rent faktisk booker mig til en opgave 😳

Og jeg kunne frygte, at der er riiiiiigtig mange, som bare skriver de søgeord, i forbindelse med en masse andet skrammel. Og det er jo irriterende ar bruge penge på.

Og jeg aner ikke hvad mine kunder rent faktisk søger på. Hvad ville du søge på, hvis du skulle finde en, som kunne lave en 4m høj bog til dig?

Der er simpelthen for lidt søge volumen, til rent faktisk at finde ud af det. 

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Denise Conradi:
Der er simpelthen for lidt søge volumen
Du siger det.

Jeg ville ikke investere i Adwords. Det er bare så specifikt, hvad du tilbyder.

Prøv at gå selv ind i branchen, events, netværk, messer. Facebook grupper. Vær synlig. Resten kommer selv.

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Jeg ville ikke investere i Adwords. Det er bare så specifikt, hvad du tilbyder.

Prøv at gå selv ind i branchen, events, netværk, messer. Facebook grupper. Vær synlig. Resten kommer selv.

Hej Amadeo, 

Jeg er skam inde i branchen, og jeg er os enormt synlig, jeg har massere af kunder. Og der kommer hele tiden flere til. 

Men dit svar er lidt ubrugeligt, for ja, resten kommer af sig selv. Og det er os på vej, jeg har eksisteret i 5 år, så det er ikke nyt.

Men jeg er jo igang med at undersøge om jeg kan gøre noget aktivt, i forbindelse med Google ads, for at det går hurtigere, for at kunne ekspandere hurtigere. Kan jeg få den samme vækst på 1 år, som jeg ville kunne få på 3.

Og fordi jeg ikke sælger sko eller biler, så er Google ads bare noget helt andet for mig. Jeg har ikke nogle vare på hylderne. Alt hvad jeg laver et custom made. Alle opgaver er nye. 

Og selvom at jeg "bygger" så er jeg ikke tømmer, murer eller andre ting, som man let kan søge på. 

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at Danmark er for lille til dig. Vurderet efter det, du har skrevet, har du allerede støvsuget 75% af markedet.

Denise Conradi:
jeg har massere af kunder

Og det skal du i hvert fald ikke gøre mere Wink

På Google Business beskriver du din branche som: "Kunsthåndværk i Ishøj". Det kan man ikke bruge til noget, det kan jo være 1000 ting.

Dit forside billede der fanger mig bare ikke.

Fra Århus
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Denise

Hvis du ikke tester, så finder du ikke svar på dit spørgsmål :P

Hvis der ikke er nok volumen på de søgeord du vil byde på, vil Google ikke vise en annonce (de bliver markeret som "for lav søgevolumen")

Hvis det er irrelevant trafik du får, vil du kunne se det på din CVR, bounce rate, og eller bare gå ind og se hvilke søgetermer du faktisk bliver vidst overfor.

Test and learn er den bedste måde at få afklaret dit spørgsmål på.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Denise,

Ville anbefale at du fik nogle ansigter på hjemmesiden. Det vil øge dit salg:)

Vh. Oscar

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)