Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lageroptælling i praksis

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

For første gang i 40 år er vi nødt til at foretage en lageroptælling. Det skal ske i forbindelse med at flytte vore gamle systemer til et nyt ERP.

Men hvordan skal det foregå i praksis? Går vi bare rundt og skyder varerne med en stregkodepistol og så siger det "Bip" og hvad bliver der så registreret? Kun stregkoden? Skal der ikke indlæses en fil med det eksisterende varelager? Hvis der skal foretages et opslag, skal det vel være i forhold til en eksisterende database?

Og i hvilken software skal det ske? Det må meget gerne være gratis eller i hvert fald meget billigt. Vi har Excel, men det er vist en ældre version, men der er jo også gratis Office-pakker derude. Det vil være en fordel hvis softwaren ligger i skyen, da antallet af varer er astronomisk (+50.000) og sikkert vil strække sig over flere dage.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne prøve at give et skud.

Hvis du har varelageret registreret i et system i forvejen, kan du måske hente en liste herfra.

Hvis ikke, kan du f.eks. bruge et excelark (bliver nok et stort arbejde med +50.000 varer) til en opgørelse.
Der skal som minimum stå navnet på varen, antal stk. af varen, indkøbsprisen samt den samlede værdi af varerne.

Med 50.000 varer, virker det urealistisk, og usmart at lave det i excel. 

Et system, der ved en stregkode, kunne registrere solgte og købte varer, i en cloud-baseret database, ville nok være smartere.

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Jeg vil gerne prøve at give et skud.

Mange tak Big Smile

Frederik-N:

Hvis du har varelageret registreret i et system i forvejen, kan du måske hente en liste herfra.

I butikken er der et kasseterminalsystem og jeg har her til morgen fået bekræftet, at det er muligt at lave et udtræk med de nødvendige data.

Jeg vender tilbage når der sker noget nyt i sagen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)