Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er tillæg til en ejerkontrakt gyldig juridisk, eller kan den underkendes ved retssag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg her fået en mulighed for at få to nye medejere i firmaet. De to nye medejere får hver ti procent af firmaet. men de vil gerne have ligeværdige bestemmelse mellem os som partnere, når det gælder firmaet´s forretnings strategiske beslutninger. Er det noget der kan indskrives i ejerkontrakten lovligt, eller er der nogen jurister der kan guide mig om dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I kan godt lave en ejeraftale der bestemmer at I ikke må træffe beslutninger af alle art i princip - uden at alle ejere er enige. Det er ret så upraktisk, men lovligt. Det binder så imellem jer, og I bør så aftale hvad det skal koste hvis en bryder aftalen - og regne med at den der gør det sikkert vil have forklaringer som gør, at I ender i retten. Den er dog holdbar nok som sådan, men gælder ikke i forhold til eksterne - som jo ikke kender andet end tegningsretten som er retten til at underskrive for firmaet i andet end dag til dag beslutninger (beslutninger der går ud over alm daglig drift) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Den kan så låse dig som 80% ejer så du reelt kan have mistet magten - jeg vil altid råde ALLE 3 til at bruge hver sin advokat eller her i alle fald dig til at bruge egen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for dit svar. Og kan se du har en masse gode informationer der nu skal læses.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)