Vi har små 40.000 varer i vores webshop, men de færreste er på lager. Alligevel får vi en del ordrer på disse og 99% af kunderne accepterer at vi skaffer varen i løbet af nogle dage, men som regel inden for en uge. Vi har kun ganske få som brokker sig. Vi vil gerne lancere en ny webshop som er forbundet med vores POS/kasseterminalsystem (med lagerstyring) og dermed bliver det muligt at anføre om en given vare er på lager eller ej. Høvdingen er nervøs for, at hvis der står at en vare ikke er på lager, så vil de undlade at bestille. Jeg siger at vi jo blot kan anføre "Ikke på lager, men skaffes inden for en uge". Hvad er jeres erfaringer? Skræmmer det folk hvis en vare er markeret som "Ikke på lager"? |
Overvej at sætte leveringstiden til 2-8 dage, så er du safe side. Og så slipper du for bøvlet.
Nogle kunder vil så brokke sig over, at der står 2 dage, men når de først har købt, er det sjældent at folk annullerer et køb, fordi de skal vente et par dage ekstra :)