Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

365 ekspert søges

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 66
Fra  DAMAVI Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for en 365 ekspert. Jeg har haft mit domæne damavi.dk hos one.com i mange år.

Jeg har en proffesionel 365 exhange mailkonto hos to af mine kundevirksomheder med tilhørende outlook. Da One ikke ligger på en exhange server, kan jeg ikke sammenkøre kalendere og mailboxe. Det vil jeg rigtig gerne.

Jeg har til dato haft et privat abonnement hos Microsoft, men skiftede i går til en prøveversion af proffesionel i håb om at det virkede. Men det gør det ikke!

Lige nu kan jeg samle mails og aftaler på min nye 365 konto med de to kunde konti jeg har. Men når jeg sender mails og opretter aftaler med min mailadrese, kommer de kun i mit oprindelige outlook og ikke ind på min Microsoft konto.

Kan jeg på nogen måde opsætte min nye proffesionelle 365 konto til at synkronisere med mit domæne hos one.com? Kan nogen hjælpe mig med det?

Med venlig hilsen

Tina Johansen

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Tina.

Har du opsat MX records?

one.com

Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 66
Fra  DAMAVI Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juliemusen

jeg har været omkring one.com. De bruger ikke Exchange server (Men de arbejder på det), så jeg kan ikke komme videre ad den vej.

jeg er nødt til at gå via Microsoft365, og finde ud af, hvorfor de ikke synkroniserer.

mvh Tina

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tina

Jeg kan se at dine MX-records stadigvæk peger på one.com. Som du selv siger, bruger One.Com ikke Exchange. De har sagt (til mig, når jeg spørger) i årevis at de arbejder på en Exchange-løsning, men indtil videre har jeg ikke den store fidus i at det kommer til at ske foreløbigt. Men hvad ved jeg.

Så Juliemusen har helt ret: du skal sørge for at dine MX-Records peger på Microsoft. Kun på den måde kan du køre Exchange (medmindre du får en Exchange-konto et andet sted). Så længe du kører med IMAP vil din kalender i Outlook ikke blive gemt på serveren, da IMAP kun kan lægge mails på en server, hvor Exchange også gemmer kontaktpersoner og kalender på serveren.

Albert

PS Rettet indlægget to gange - gad vide hvorfor jeg skrev "Exchance" to gange.

Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 66
Fra  DAMAVI Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert

Tusind tak for svar.

Med mine manglende spidskompetencer indenfor IT tog det mig kun 3 timer at finde ud af, hvad Juliemusen og dig snakker om, og få det ændretBig Smile

Var ved at nulstille alt på min computer i går da intet virkede, men efter nogle timer har 365 fundet vej til både kalender og mail.

Til gengæld er min mailbakke/og kalender i "det oprindelige" outlook helt død, ingen mails siden i går middag. Er det meningen?

Jeg troede jeg ville kunne se mails/aftaler i begge systemer?

Men virkeligt meget takSmile

Tina

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg ikke husker helt galt, så virker one på den måde at når man peger MX records væk fra Ones server, fjerner de adgangen til deres servere, så du ikke kan logge på deres mailservere mere.


/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 66
Fra  DAMAVI Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hrm, men det mere mærkelige er, at jeg nu ser mails i 365 appen og i min oprindelige Outlook app på telefonen.

Det er bare min Outlook på computeren jeg ikke får det i? Mon ikke det er noget der retter sig? 

Tina

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige til møde, jeg svarer så snart mødet er overstået :)

Albert

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Så har jeg tid til at svare, beklager ventetiden.

Et domæne(navn) kan bruges til forskellige tjenester. De mest kendte tjenester er website og e-mail. Hvis du vil koble en tjeneste til et domænenavn, så skal du finde ud af hvilken server kan udbyde den tjeneste, og oprette den server i en såkaldte "record" på dit domæne. Hvis det er modtagelse af e-mail du vil tilknytte dit domænenavn, så skal du koble udbyderens mailserver til en MX-record.
Du kan have flere MX-udbydere i dit domæne. En MX-record har en prioritet: jo lavere nummeret, desto højere bliver den record prioriteret. Har du to MX-records med samme prioritet, så vil de fordele indkommende mails mellem sig.
Jeg kan se at du har slettet MX-recordsene der pegede på One.Com, og tilføjet en MX-record der peger på Microsoft. Så dermed er Microsoft den eneste MX-udbyder på dit domæne. Så hvis jeg skulle sende dig en e-mail på adressen hamdenskoereaminoer@damavi.dk så vil mailen bliver afleveret hos Microsoft, som så skal se hvad der så skal se. Det er ligesom hvis du sender et brev til Lars Tyndskid, Prins Jørgens Gård 1, 1218 København - så vil PostMord aflevere brevet hos Christiansborg, og der bliver de lagt ind i postrummet. Hvis postmedarbejderen der ikke kender til Lars Tyndskid, men kan se at din adresse står angivet til afsender, så vil du nok få brevet retur: "ukendt på adressen". Det vil Microsoft også gøre i denne situation. Medmindre der rent faktisk er oprettet en mailboks eller en alias der hedder "hamdenskoereaminoer@damavi.dk", eller der rent faktisk arbejder en Lars Tyndskid på Christiansborg.

Eftersom du har fjernet One.Com fra dine MX-records, kommer der aldrig ny post ind i din mailboks hos One.Com - de er helt ud af billedet. Men mailboksen hos One.Com findes stadigvæk, så din telefon og din computer kan godt forbinde til den. Lige som at du stadigvæk kan sende et brev til min gamle adresse i Holland (forudsat at du har den), jeg vil bare aldrig nogensinde modtage brevet.

Når jeg migrerer et mailsystem fra IMAP til Exchange (som du nu har igangsat), vil jeg altid overføre indholdet fra den gamle mailboks til den nye. Der skal man holde tungen lige i munden, da det hurtigt kan blive uoverskueligt. Og når alt er overført, så vil jeg afbryde forbindelsen til den gamle mailboks på alle enheder, og derefter kun bruge den nye.

Jeg håber at dette her gør dig klogere og ikke mere forvirret :) Men du spørger bare hvis du har brug for mere hjælp. Det er derfor Amino findes :)

Albert

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nicolay:

Hej,

Hvis jeg ikke husker helt galt, så virker one på den måde at når man peger MX records væk fra Ones server, fjerner de adgangen til deres servere, så du ikke kan logge på deres mailservere mere.


Det er ikke min erfaring. Faktisk har en af mine kunder for nylig fået en sms fra One.Com, hvor de skrev noget i retningen af, at kunden har et webhotel uden at der peger mail eller andre DNS-records på hendes domæne. Men jeg vil ikke kunne sige hvad standarden er hos One.Com. Jeg ville dog være ked af det, hvis jeg fjernede et MX-record, og jeg pludseligt ikke mere har adgang til mailboksen.

Albert

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)