Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I strid med markedsføringsloven?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Host4you

Jeg har i mange år holdt mig tilbage i at anbefale WordPress, netop på grund af sikkerheden. Jeg har selv brugt WordPress i mindst lige så lang tid, men jeg vidste også at jeg kunne styre sikkerheden. Alligevel har jeg i årenes løb oplevet én gang at en hacker var hurtigere end jeg var: pludseligt var min hjemmeside forvandlet til en infokanal for Islamisk Stat eller al-Qaeda, eller hvad det nu var. Det var helt i starten, og det var der jeg begyndte at lære en hel masse om sikkerheden.
Nu, anno 2020, ved jeg SÅ meget om sikkerheden på WordPress, at jeg anbefaler WordPress, på den præmis at sikkerheden bliver holdt øje med hver eneste dag.

Jeg forstår simpelthen ikke den offensive måde, hostingselskabet, der pudsede deres advokat på mig, brugte. Det er da helt klart i deres fordel hvis deres kunders WordPress-side bliver overvåget, beskyttet (så vidt muligt) mod hackere, og reageret på når en hacker alligevel er for hurtig. Nu bliver jeg nødt til at sige til organisationer, der henvender sig til mig, og som er kunde hos det pågældende hostingselskab, at jeg må sige "pas". Det er da skidt for dem og deres kunder.

Jeg vil aldrig ringe til privatpersoner/forbrugere der har en WordPress. Jeg henvender mig kun til organisationer (firmaer, foreninger osv.).

Albert

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej Albert

Albert van Harten:
Jeg forstår simpelthen ikke den offensive måde, hostingselskabet, der pudsede deres advokat på mig, brugte. Det er da helt klart i deres fordel hvis deres kunders WordPress-side bliver overvåget, beskyttet (så vidt muligt) mod hackere, og reageret på når en hacker alligevel er for hurtig.

Det skyldes helt sikkert at website-ejeren har en opfattelse af at det er hostingselskabets produkter der er usikre når du kan "hacke" hans site hos dem. Derfor har han temmelig sikkert klaget til hostingselskabet over deres "usikre" services.

På den måde har din henvendelse til website-ejeren nu skabt et problem for hostingselskabet, der ligesom dig har en opgave med at forklare teknikken til deres kunde, og at det ikke er via hostingudbyderens servere/services du er kommet ind, men gennem kundens "eget" software. Jeg har tit oplevet at kunderne ikke ser vedligeholdelsen af deres CMS som noget de selv er ansvarlige for, men derimod mener at det er hostingselskabet det bliver "hacket" når noget går galt.

/Brian

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Det skyldes helt sikkert at website-ejeren har en opfattelse af at det er hostingselskabets produkter der er usikre når du kan "hacke" hans site hos dem. Derfor har han temmelig sikkert klaget til hostingselskabet over deres "usikre" services.

På den måde har din henvendelse til website-ejeren nu skabt et problem for hostingselskabet, der ligesom dig har en opgave med at forklare teknikken til deres kunde, og at det ikke er via hostingudbyderens servere/services du er kommet ind, men gennem kundens "eget" software. Jeg har tit oplevet at kunderne ikke ser vedligeholdelsen af deres CMS som noget de selv er ansvarlige for, men derimod mener at det er hostingselskabet det bliver "hacket" når noget går galt.

/Brian

Hej Brian

Ja, det har du sikkert ret i. Ikke mindst fordi det er den samme konklusion som min kone og jeg drog. Vi talte jo længe om det, efter vi fik en sådan ubehagelig overraskelse.
Jeg ved ikke hvad den ene organisation har sagt eller skrevet til hostingfirmaet, men det har sandsynligvis deres eget interpretation af hvad der blev sagt i telefonen. Og hvis de så, som du siger, ikke har styr på hvem har ansvar for hvad, så bliver hostingselskabet sikkert bøhmanden. 

Det ville være helt galt hvis jeg kunne hacke hostingselskabet gennem en enkel fejl i en WordPress. HVIS jeg allerede skulle hacke et hostingsfirma, (eller en af deres servere), hvilket jeg naturligvis ikke gør (jeg er jo ETISK hacker), så er det ikke igennem WordPress.

Albert

PS Har sendt dig en privatbesked - hvis du, ligesom jeg, ikke får mails om det, så ved du det hermed :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Virksomheder kan også blive beskytte mod reklame opkald, og det har du pligt til selv at undersøge desværre 

så en god ide er at checke om de er reklame beskytte før du ringe ud til dem. 

ellers skal du have deres samtykke, før du ringer. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Host4You

Jeg mente også at det var reglen (og jeg tjekker også altid). Men der er vist delte meninger om hvordan "reklamebeskyttet" skal tolkes. Jeg har ikke fundet det endegyldige svar.

Albert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Først vil jeg sige en kunde kan ikke give samtykke til at du må hacke deres hjemmeside, da de ikke ejer de server du prøver at give adgang på og derfor vil en give advokat have god muligheder for at køre en sag. Da du også giver problemer for andre kunder der er på give server. 

Jeg var lige et smut inden på din hjemmeside computernoerden.dk og vil anbefale dig at kigge på sikkerhed her. 

bare det jeg kan få adgang til dit login panel er en svaghed i Wordpress samt vil jeg anbefale 2 fa login system. 

et af fejle ved Wordpress er alle de løse ender man kan få fadt på og give sig adgang ved dem. eller få mere info.. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er reklamebeskyttelse?

Hvis du får dit CVR-nummer reklamebeskyttet i CVR-registret betyder det, at dine oplysninger om din virksomhed ikke må anvendes til telefonsalg, annoncering og andre reklamehenvendelser. Oplysningerne vil dog stadig være offentligt tilgængelige, men det vil fremgå, at din virksomhed er reklamebeskyttet. Du kan vælge at fjerne virksomhedens telefonnummer og emailadresse fra virksomhedens stamdata, men adressen skal være tilgængelig. Ved at være reklamebeskyttet kan du mindske uopfordrede henvendelser til din virksomhed. Reklamebeskyttelsen gælder dog kun i forhold til oplysninger, der hentes i CVR-registret. Det betyder, at hvis der fremgår oplysninger om din virksomhed andre steder, såsom på nettet, er disse oplysninger ikke omfattet af reklamebeskyttelsen. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt bevidst at der er adgang til login-skærmen på min hjemmeside. Jeg har beskyttet mig mod brute force attacks, så jeg er ikke bange for at nogen kommer ind i min backend.

Jeg har ikke en smartphone (til daglig brug - jeg har en liggende i en skuffe som jeg bruger når jeg skal teste en app), så 2fa vil i mit tilfælde ikke være i min egen fordel. Eftersom jeg har rigtig godt styr på sikkerheden på mit eget websted, vil jeg mene at jeg sagtens kan undvære two factor authentication. Tak for tippet.

Når jeg udfører hackertests, gør jeg det altid på baggrund af en kontrakt. Der står eksplicit, at det er kundens ansvar at informere ens host, at jeg ikke hacker mig ind i hosten men kun forsøger at komme ind i databasen og filer vha. de metoder, som udbyderen har stillet til rådighed på filer der er oprettet af kunden, og at jeg ikke ændrer tingene som ikke kan ændres tilbage igen
Derudover er det i enhver udbyders interesse at deres kunders websites ikke kan fyldes med malware eller hackes på andre måder. Simply har f.eks. meddelt mig, at jeg må prøve at hacke så meget som jeg vil, jeg behøver ikke informere dem i første omgang.
Så hvis en hosting provider har noget imod, så siger det noget om hosting provideren ... Måske føler de sig trådt over tæerne, fordi en kunde kan antage at det er hosteren der er noget galt med - og det er det jo ikke. Så kan hosting provideren naturligvis gå rettens vej, som denne fynske virksomhed gjorde. De kunne også bruge deres kræfter på at informere deres kunder ordentligt: deres system er sikker.
I øvrigt er ansvaret altid kundens, det fremgår også af kontrakten.

 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, den tekst er rimelig klar :) Kendte den ikke. Hvor kommer den fra? Antager at den kommer fra CVR.dk - og i så fald er der intet at rafle om.

Albert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.legaldesk.dk/artikler/reklamebeskyttelse

med hensyn til din hjemmeside vil jeg bare ikke anbefale man kan komme den vej, jeg har set en del folk der har godt styr på sikkerhed og sjovt nok er det et af de store problemer med omtalte produkt. så vil dog anbefale du ikke har nemt tilgang til admin mappe, 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)