Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trekantshandel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål om trekantshandel (det er ikke så frækt som det lyder) Vi handler vare hjem fra en mellemhandler i udlandet. Altså firma A sælger til firma B som så sælger til firma C (os) men firma A levere direkte til os.

Der har været en del fejl faktureringer og kreditnotaer, der er blevet sendt frem og tilbage. Er der nogen steder hvor jeg kan se hvad de 2 andre firmaer har opgivet værdien af samhandlen til at være?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Jeg har et spørgsmål om trekantshandel (det er ikke så frækt som det lyder) Vi handler vare hjem fra en mellemhandler i udlandet. Altså firma A sælger til firma B som så sælger til firma C (os) men firma A levere direkte til os.

Der har været en del fejl faktureringer og kreditnotaer, der er blevet sendt frem og tilbage. Er der nogen steder hvor jeg kan se hvad de 2 andre firmaer har opgivet værdien af samhandlen til at være?

Som udgangspunkt kan du ikke få oplyst hvad A og B fakturerer hinanden.

 

Den eneste måde at de oplysninger er hvis I har en aftale om du skal have adgang til oplysningerne!

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var hellere ikke så meget hvad de fakturerer hinanden. Jeg går ud fra at det som jeg har betalt for varerne bliver opgivet i et system så skat kan se værdien af momsen. Eller det kan de måske ikke?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Det var hellere ikke så meget hvad de fakturerer hinanden. Jeg går ud fra at det som jeg har betalt for varerne bliver opgivet i et system så skat kan se værdien af momsen. Eller det kan de måske ikke?

Hvis fakturaerne er omfattet af listeangivelser, altså samhandel indenfor EU. Så har virksomhed B i forbindelse med sin momsindberetning også angivet værdien af sin samhandel med dig.

Nu ved jeg ikke hvor vi er henne i EU, men i nogle EU-lande foregår opdateringen ikke så hurtigt, så der går muligvis noget tid før Skat overhovedet vil have mulighed for at se hvilke værdier der er indberettet på dit momsnummer.

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ene land er England ( jeg ved godt de ikke længere er medlem af EU) det andet er Letland. Er der nogen steder jeg selv kan se hvad virksomhed B har indberettet?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Det ene land er England ( jeg ved godt de ikke længere er medlem af EU) det andet er Letland. Er der nogen steder jeg selv kan se hvad virksomhed B har indberettet?

Nej, det kan du ikke.

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs at der ikke er noget systematisk kontrol i mellem hvad virksomhed B og så hvad vi indberetter til skat? Det troede jeg var hele humlen i trekantshandel. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Dvs at der ikke er noget systematisk kontrol i mellem hvad virksomhed B og så hvad vi indberetter til skat? Det troede jeg var hele humlen i trekantshandel. 

Jo, der er systematisk kontrol. Jeg kan ikke helt se hvor jeg har skrevet andet?

 

Men der er stor forskel i hvad du har adgang til og hvad skattemyndighederne har adgang til.

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at jeg oprettede denne tråd er at jeg tror at virksomhed B i vores tilfælde har lidt rod i deres regnskab. Og ville bare undersøge om jeg kunne se hvad de havde indberettet i vores cvr nr. Men det er åbenbart ikke tilfældet.

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har været i samme situation som dig i snart 10 år. Og importeret vare fra en mellemhandler. Og på intet tidspunkt har der stået noget i vores skattemappe om denne handel. Så jeg tvivler på at systemet over hovedet virker. Det er der vist ikke meget der gør for skat.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)