Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for udbytteskat ved udenlandsk medejer af Dansk selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens :)

Har et spørgsmål jeg håber nogle herinde kan hjælpe med.

Det drejer sig om et setup der ser således ud:

- Dansk ApS oprettes

- 2 ejere; en fra Danmark (bor i Danmark) og en fra Brasilien (bor i Brasilien).

- Begge er ansat i selskabet

- Selskabet skal drive en international online portral med US, UK osv. som hovedmarkeder (så ikke fokuseret på Danskere)

Så vidt jeg kan læse mig til vil den Brasilienske ejer (og ansatte) skulle betale lønindkomstskat i Brasilien, mens den Danske ejer (og ansatte) skal betale dansk løndinkomstskat. Det giver god mening.

Men hvad med udbytte ved evt. overskud? Er det på samme måde at den Danske ejer betaler udbytteskat i DK, mens den Brasilienske ejer betaler udbytteskat i Brasilien?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra han skal være ansat men fra Brasilien og han ellers ikke har forhold til DK  og så har du ret i han beskattes der

Udbytteskat skal indbetales i DK med 27% og så skal din ven søge den evt refunderet så han ikke betaler dobbelt formentlig - afhænger af aftalen med Brasilien 

Selskabsskat er til DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Går ud fra han skal være ansat men fra Brasilien og han ellers ikke har forhold til DK  og så har du ret i han beskattes der

Udbytteskat skal indbetales i DK med 27% og så skal din ven søge den evt refunderet så han ikke betaler dobbelt formentlig - afhænger af aftalen med Brasilien 

Selskabsskat er til DK

vh John Hannover

Hej John, mange tak for svarene.

Helt korrekt: han er Brasilianer og forbliver bosat i Brasilien selvom han er ansat af det Danske selskab. Hans ansættelse (og ejerskab) er hans eneste forhold til DK.

Selskabsskat betales i DK, som jeg forventede - tak også for at du fangede den del selvom jeg ikke nævnte det :)

Angående det du siger med udbytteskat, betyder det så at min ven først betaler 27% udbytteskat i DK, og så efterfølgende hvad end udbytteskat Brasilien opkræver? Antaget at det er korrekt forstået (du må meget gerne bekræfte, hvis du har mulighed), ved du så hvordan jeg kan finde ud af / læse mere om, om refundering så han undgår dobbelt beskatning er muligt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis ikke en som har det i hovedet svarer her, ville jeg skrive og spørge skat under - kommunikation som indlogget men ja - selskabet skal tilbageholde 27% udbytteskat - og inden da er der jo betalt 22% selskabsskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)