Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timeløn til timeløns-ansat rengøringsassistent

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg har et luksusproblem; jeg har et dejligt fuldtidsjob som jeg elsker og ikke har planer om at opsige. Men oveni hatten så får jeg mange henvendelser fra tidligere kunder fra mit daværende hjemmeservicefirma, der gerne vil have at jeg kommer og gør rent hos dem igen. Jeg har ikke tid, men da de så venligt og insisterende efterspørger min rengøring, så overvejer jeg at ansætte en rengøringsassistent, hvis jeg kan finde en der lever op til mine krav. Og her kommer så spørgsmålet (langt om længe: 

Hvad kan jeg tilbyde hende/ham i timen? 

Kunderne er placeret i Allerød/Hillerød/Snekkersten/Farum.

Pt er det ren løn uden bil/telefon m.m. men det kan komme efter en prøveperiode på 3 måneder.

Jeg ved pt ikke hvor mange timer jeg kan tilbyde, men det ser ud som om der er kunder til 15-25 timer om ugen.

Da jeg var selvstændig i mit hjemmeservicefirma var min timepris 350 kr inkl. moms for private kunder.

Da jeg ikke kender det eksakte timeantal vil jeg gerne ansætte ham/hende på timeløn i stedet for månedsløn.

Jeg overvejer lidt om jeg kan finde en person der er ledig og om muligheden med supplerende dagpenge kan være en mulighed i opstartefasen af assistenten. 

Jeg takker af hjertet for jeres eventuelle input.

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men de spørger om DU gerne vil komme og gøre rent igen, og ikke en tredje person.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det gør de nok Juliemusen, men i mit naive stille sind tænkte jeg at hvis jeg gør en indsats for at finde en dygtig dansktalende grundig fleksibel og stabil quinde som mig så vil de måske tage til takke med det og endda blive glade for løsningen fordi de kender mig og mine værdier og mine standarder. Mine tidligere kunder valgte mig fordi jeg kun var mig og ikke et firma med skiftende assistenter så derfor tænkte jeg på at finde en tro kopi af mig (griner) Men jeg slipper nok ikke med at aflønne hende med mindre end 150/200 i timen tænker jeg. 

Tilmeldt 17. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er lidt i tvivl om, du "bare" vil hjælpe denne ene tidligere kunde? 
Eller om du vil starte et nyt rengøringsfirma op, der på sigt skal have flere ansatte?

Hvis du "bare" vil hjælpe denne ene tidligere kunde, så tror jeg, at det vil give dig alt for meget administrativt arbejde. Og tænk blot på, hvis denne person bliver syg, så skal du betale løn under sygedom.

Undskyld mig, men det lyder ikke som en lønsom idé.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit spørgsmål. Jeg har igennem længere tid fået forespørgsler fra mine tidligere kunder, så her er tale om at jeg kan tilbyde en ansat 20-30 timers arbejde hvis jeg kan finde en som mine tidligere kunder kan lide. Jeg har ringet rundt til dem og forhørt mig om hvor seriøse de var og om de var ok med at jeg fandt en sød og dygtig erstatning til dem og det var de alle. Så nu skal jeg beslutte om jeg har mod på hele det cirkus med at ansætte en med alt hvad der tilhører af lønregnskab, sygedage, feriedage. Jeg har brugt søndagen på at sætte mig ind i proceduren. Min tidligere kundekreds er ikke afvisende for at min timepris hedder 350-400 kr men nu skal jeg så finde ud af om det kan hænge sammen med en timeløn til en ansat for så vidt jeg kan læse mig til så går der dæleme meget til oveni den reelle løn. 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Juliemusen:
Men de spørger om DU gerne vil komme og gøre rent igen, og ikke en tredje person.

100% enig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)