Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for finansiel tjenesteydelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende finansielle tjenesteydelser, som jeg håber, I kan hjælpe mig med.

Må man som ejer af en handelsplatform for kryptovaluta gerne modtage betaling i form af kontanter?

Jeg har prøvet at søge en del, men jeg kan ikke rigtig finde nogen regler omkring det.

Hvis nogen kender til det, og gerne med kilder, må I meget gerne skrive.

God weekend!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg mene - at du bør vide det - hvis du ER ejer af en handelsplatform med Crypto som ikke umiddelbart, som jeg ved det, er omfattet af finanstilsynes og forbrugerbeskyttelse. Du må vel som med alt andet modtage kontanter efter samme regler som alt andet salg - men din virksomheds bank vil sikkert stille ganske besværlige spørgsmål, hvis du overhovedet kan finde en alm EU bank til formålet  - da banken jo vil kunne se disse kontanter formentlig på et tidspunkt med mindre du kører alt via en cryptowallet . Der er udvidet regulering på vej 
https://www.finanstilsynet.dk/~/media/Fintech/fintechforum4februar2020/Samledeslidespdf.pdf?la=da 
jeg er ikke vidende om hvorvidt du må handle for andre menneskers penge som investeringsselskab i crypto . men for dig selv og din virksomhed, må du i alle fald mig bekendt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en handelsplatform med kryptovaluta, skal du registreres hos Finanstilsynet, såfremt firmaet ligger i DK. Og dermed er du underlagt EUs regler omkring "Money laudering", altså hvidvaskningsreglerne.

Her fremgår det klart og tydeligt, at du skal undersøge og tjekke op, når der indbetales, og her er kontanter næppe en positiv betalingsform for dig som platform. Det kan give ualmindeligt mange problemer.

Husk ligeledes grænsen på 50.000 kr, jeg ved ikke om den evt er lavere ved sådanne aktiviteter, men det er den normale grænse for, hvad du må modtage af kontant betaling, når du sælger noget. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)