Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel i EU med omvendt betalingspligt gør at jeg mister penge pga. salgsmomsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er i denne situation at jeg dropshipper varer inden for EU til mine kunder i Danmark og har problemer med, hvordan momsreglerne fungerer ift. handel med leverandører indenfor EU.

Jeg køber f.eks. en vare i Spanien til 1000 kr, som er beregnet til videresalg.
Jeg har så en faktura, som jeg bogfører med omvendt betalingspligt (Der går så 250 kr ind på købsmoms og salgsmoms, da jeg indberetter det for leverandøren)
Jeg vil så gerne sælge denne vare i Danmark til 1250 kr (inklusiv moms), hvilket betyder at salgsmomsen bliver 375 kr og jeg rent faktisk mister penge på at sælge varen, fordi der ikke er noget fradrag.

Er det rigtigt forstået at det er sådan det fungerer?

Mvh


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det har du kraftigtt misforstaået. Du køber en vare til 1000 kr uden moms (og bogfører så samme i købs og salgsmoms) = du har 1000 kr i udgift 

Købte du samme vare i dk ville du betale 1000 kr + moms = 1250 kr for den - og du ville få købsmomsen på 250 kr tilbage og - udgiften ville være helt samme 1000 kr som du nu har fra Spanien

Når du så skal have fortjeneste, som må du jo sætte en pris OVER de 1000 kr. Sælger du den til det samme du har givet - så tjener du ikke noget, og det er jo det som sker. du skal læge din fortjeneste til først - f.eks 200 kr hvis det er nok, og så har du 1200 kr + moms =1500 kr som bliver din pris til kunden. Det er din kunde der betaler momsen-  ikke dig - du modtager den bare, og trækker evt købsmoms fra inden du indbetalider den

Det gør INGEN forskel om du betaler 1000 kr uden moms fra Spanien - eller 1000 kr + moms fra Danmark - I DK vil du betale moms som du får retur og kommer tilbage til dine 1000 kr  køb fra EU fÅr du uden moms fordi du er momsregistreret - var du privat slut køber, så ville der være kommet spansk moms på (som så til gengæld om jeg husker det, er lavere med 16%)

Det afgørende for dig er, at din udgift uanet køb i spanien eller danmark er 1000 kr og på DET skal du lægge din fortjeneste og SÅ moms på til slutbrugeren

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tænk i første omgang ikke på moms. Du vil aldrig "tabe" på det.

Du skal beregne dine købs-/salgspriser UDEN moms. Det er det overskud, som du indberetter til Skat og sørger for, at du overlever.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Moms: som momsregistreret har du lov til at købe dine varer i EU uden moms.

Når er det sagt, så skal du bare betale salgsmomsen og ikke tænke på det mere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)