Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat hævning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har pr. 1.1.20 en virksomhed vedsiden af mit arbejde.
Jeg omsætter mindre en 300.000 om året.

Hos skat, har jeg angivet hvad jeg forventer at omsætte i år (hvilket er ganske stabilt og forudsigeligt), og dermed er mit fradrag blevet mindre.

Mit spørgsmål:

Ex.: Jeg har 100.000 stående på min bankkonto (erhverv) som jeg ikke har taget noget fra til privat/løn, men det ønsker jeg nu.
Hvor meget må jeg tage herfra? Nogle siger ca. 50% så er der tilbage til moms og SKAT, men hvad er det jeg bliver så betaler til via fradrag?

Måske cookie2000  kan hjælpe? :-)

Håber det giver mening :D

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har i forskud angivet hvad du forventer i overskud - og ikke hvad du forventer at omsætte håber jeg? det er det din skat betales af - dit overskud - og det er helt ligemeget hvor meget du hæver i banken til dig selv. Selv hvis du har 100.000 i overskud, må du hæve 1 mio uden skat hvis der står en mio - det ændrer ikke dit overskud - det er stadigt 100.000 kr og skatten er så ca 40.000 kr. 
Det du hæver sker i status og påvirker ikke driften - og hæver du 1 mio, og havde 100.000 i overskud, ja så mangler du 900.000 kr som du selv skal udrede i personlig virksomhed = har i gæld

Du bør derfor ikke hæve mere end dit overskud, og så længe det svarer til det du har forskudsangivet og dermed betalt skat af via lavere fradrag - eller opkrævninger - så får du ikke nogen problemer. Ser du overskud stige så du kan hæve mere, så bare gå ind og angiv tilsvarende mere i forskud

Overvej lidt småpenge efter Ebog eller paperback Personlig Virksomhed som giver godt overblik - letlæst-  over den slags https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hurtigt svar.

Undskyld, jeg mente overskud ikke omsætning.
Dvs. at hvis jeg har angivet 100.000 i overskud og jeg så hæver 100.000 i løbet af året, så skal jeg ikke betale ydeligere i skat? Udover moms?

Tak, den er hermed bestilt!

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

www.spirian.dk:
Dvs. at hvis jeg har angivet 100.000 i overskud og jeg så hæver 100.000 i løbet af året, så skal jeg ikke betale ydeligere i skat? Udover moms?

Nej, du bliver beskattet af dit overskud, uanset hvor meget du hæver - så hvis dit overskud eks. bilve 200.000 så skal du beskattes af det, selvom du kun hæver 100.000

/Brian

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Det jeg mente er at jeg ikke skal betale ydeligere end det jeg allerede betaler via mit fradrag/forskudsopgørelse hvor jegbhar angivet hvad den forventede overskud bliver.

Jeg er klar over at jeg betaler skat af overskuddet og at det jeg hæver privat ikke trækkes fra overskuddet.

:-) 

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

www.spirian.dk:
Det jeg mente er at jeg ikke skal betale ydeligere end det jeg allerede betaler via mit fradrag/forskudsopgørelse hvor jegbhar angivet hvad den forventede overskud bliver.

Sådan forstod jeg det også, men det kan vi ikke svare på - du skal betale ud fra dit overskud ikke hvad du har forskudsopgjort.

Hvis dit overskud bliver som din forskudsopgørelse så har du ret, men det ved vi/du vel ikke endnu ;-)

Stor hilsen
/Brian

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian
Det har du helt ret i. Jeg justere også forskuddet løbende.
Men jeg tror at jeg har fået svaret nu :)

Tak for input :)

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

www.spirian.dk:

Hej John

Tak for hurtigt svar.

Undskyld, jeg mente overskud ikke omsætning.
Dvs. at hvis jeg har angivet 100.000 i overskud og jeg så hæver 100.000 i løbet af året, så skal jeg ikke betale ydeligere i skat? Udover moms?

Tak, den er hermed bestilt!

ja så vil du ikke få mere skat af de 100.000 kr du har sat som overskud i forskud (moms er ikke del af dit overskud men ligger helt uden for resultatet - ellers skulle du jo betale skat af din moms Stick out tongue)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)