Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S uden moms MEN import?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Jun 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kære Aminoer,

håber ikke det er blevet skrevet om før. Mangler et aktuelt svar vedr dette emne :-)

Om os: Vi forhandler marcipan-marmelade om vinteren som sæson-geschäft (fra tyskland - min fars virksomhed fremstiller). Lidt webshop, mest kollegaer, julemarkeder. Og sælger håndlavede bomulds-håndtasker fra Indien hele året (min mand er Inder). Mest webshop.

Vi rammer ikke de 50.000 om året (det skal forblive overskueligt, da vi arbejder fuldtid ved siden af).

Nu havde jeg netop en skat medarbejder i røret der mente:

Man kan ikke være I/S uden momsregistrering (tvivler jeg da meget på?) Hun mente at vi i hvert fald skal har 1 pligt. -> Men det skal vi jo da vi skal være importeur. Så mente hun "hun var da sikkert på at..." man ikke kan være importeur uden at også har moms-registreringen med.

Er det rigtig?
Vil glæde mig at høre erfaringer her. Måske en helt 3. løsning på vores virksomhedsform?

Hvis vi nu ville importerer fra udenfor EU men blive et lille virksomhed der omsætter op til 30./40.000 om året?
Damen fra Skat kunne ikke fortælle mig at der findes et virksomhedsform til det. Altså moms nej, import ja.

Ser frem til at høre jeres erfaring.
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du importere med henblik på venstresalg skal du have en virksomhed med importspecifikation. Du kan ikke opnå importspecifikation uden også at være momsregistreret. I særtilfælde kan man være momsfritaget, men det gælder ikke her.

Skat-medarbejderen har altså ret. Mig bekendt kan man dog godt have I/S uden at være momsregistreret (er ikke sikker), men det fremgår når du prøver at oprette en på virk.dk

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Jun 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar Sebastian.

Som jeg ved er Dhana jewlerry fx ikke registreret i CVR registreret (har været men så afmeldt igen), og det er en webshop på etsy.com samt at de sælger på markeder. Og det importerer jo fra Indien også? Hvordan er det muligt?

Er det bare virksomhedsformen I/S jeg ikke skal bruge til det, man kan bruge andet?

Er også åben for en 3. løsning som skrevet :-)





Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dropshipping. Såre simpelt. 

Eller ulovlig import. Kan ikke se andre muligheder hvis man vil sælge udenlandske produkter uden at være importregistreret.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Jun 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil bestemt være importregistreret men kan men det, uden at også har momsen med - forstår som svaret er nej?

Læste den anden tråd - den er ikke helt nemt at gennemskue. Men tror jeg forstår at svaret er nej !?


Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniela Schmidt Soorpana:
kan men det, uden at også har momsen med
Der er svaret et klart nej :)

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Jun 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak :-)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Winkelmann:
Du kan ikke opnå importspecifikation uden også at være momsregistreret.

Hvad mener du med at opnå importspecifikationer? 

Hvor ser du at man skal være moms registreret for at være importør ?

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

PMV'er kan ikke importere. Jeg holder dog fast i at trådstarter bare burde prøve sig ad på virk.dk

Nu ved jeg ikke meget om interessentselskaber, men hun kan muligvis, med en enkeltmandsvirksomhed, registrere sig til import uden at momsregistrere sig.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)