Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kamp om virksomhedsnavn

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Jun 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Nej det er ikke for sent. Jeg registrerede virksomheden i CVR i 2008, sammen med domænet.

Du har ret, det er latin og jeg tog det direkte fra ordbogen.

GRACIL IT A/S ENKELT IT.

Virksomheden er 100% hjemmelavet, så jeg vil mene at jeg har ophavsret på virksomheden.

Jeg undersøgte først om det var registreret andre steder. Det var det ikke.

Der.er.nu to virksomheder, der har anvendt det i Tyskland og Japan. De er først opstået efter min virksomhed.

Der er mange andre latinske ord som ikke er optaget, de kunne bare have valgt et andet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

At beskytte alm sprog - latin eller andet - er ikke let - og kræver meget for at bevise du har både været først og har en vis betydning for navnet - Du kan ikke bare registrere Apple og tro den holder fordi du var først - det er et alm ord

Jeg tror du spilder tid og penge på kampen -

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Tak for inspiration! Gracilitas er et behageligt ord. Jeg har ledt efter et navn til min nye servicevirksomhed. Nu vil jeg kalde den Gracilitas Haveservice. Tak for hjælpen *smiler*

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Jun 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Held og lykke med GRACILITAS Have service.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lise Lindberg Hansen:
Det er en servicevirksomhed, der er ikke noget produktion. Hvad vil du så søge patent på?

1 du har ikke en chance med en mindre rådgivningsvirksomhed for beskyttelse af et helt alm latinsk ord internationalt - mod ex en helt anden branche benytter det, og næppe - uden du er meget stor eller har registreret det - mod at andre i samme branche men i anden geografisk position, benytter samme kendte ord. 

2 - overvej i det hele taget om din form duer, for du virker stærkt ubehagelig i mange af dine svar - f.eks 

Lise Lindberg Hansen:
Jeg spurgte fordi jeg forventede, at folk herinde vidste noget om branding og markedsføring, SEO osv. 

Der blev jeg skuffet.
 - simpelthen fordi de svarer korrekt, men noget du ikke håbede eller reaktion lidt surt med rådet om at høre patent og varemærkestyrelsen, som du måske selv inden kunne have undersøgt  er navnet på dem man også søger varemærker mm hos 

Lise Lindberg Hansen:
Det er en servicevirksomhed, der er ikke noget produktion. Hvad vil du så søge patent på?

Det er ikke en fordel for en, der gerne vil starte noget rådgivning - at svare de som faktisk ærligt prøver at hjælpe, surt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Lindberg Hansen:
Det er en servicevirksomhed, der er ikke noget produktion. Hvad vil du så søge patent på?

Du spørger om varemærker, men vil ikke spørge varemærkestyrelsen om hjælp, fordi du tror at det kun handler om patenter.

Det er Patent- og varemærkestyrelsen, som besidder viden om dette område og det er dem, du skal søge om varemærkebeskyttelse (trademark). Du skal selvfølgelig vælge at beskytte dig internationalt - så meget du kan, da du jo arbejder internationalt.

Søg viden her: https://www.dkpto.dk/ansoeg-om-en-rettighed/varemaerke-trin-for-trin/

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Jun 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil ikke spørge dem endnu, for jeg er ikke klar. Som rådgivningsvirksomhed er der som udgangspunkt afgivet ophavsret, det øjeblik din rådgivning tilhører kunden og der er således ikke egentlige produkter og varelager der kan patenteres.

Det er vidst det man kalder immateriel ret. Men der er indholdet i virksomheden. Ikke virksom.hedens navn, og der må jeg acceptere rådgivningen fra overmagten😎

Det kan jeg ikke tage eneret på, og må således finde mig i, at dele min SEO med andre.

Bare underligt, for da jeg startede var jeg alene om det, men med 7,5mio mennesker på planeten er der mange der har tænkt på den samme bøjning af det samme latinske ord på samme tid.

Højst ejendommeligt.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Lindberg Hansen:
7,5mio mennesker på planeten

7.5 mia... ikke millioner

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk navn!! Udover Gracilitas Haveservice har jeg besluttet at starte Gracilitas Burger’n’Shake, Gracilitas Resort & Spa og Gracilitas Consulting. Den sidste er jeg dog lidt lunken på, da jeg tvivler på at der er noget egentlig forretning i den branche.

tak for inspiration, kig forbi til en burger og en shake.

Hvem kan anbefales til at SEO-optimere the fuck ud af Gracilitas?

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Jun 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)