Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Disclaimer og person data lov

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skal til at sælge fitness eBooks i Engelsk talende lande - primært USA.

Min virksomhed er registreret i DK og jeg kommer til at bruge Facebook Ads til at smide min produkter afsted til USA via. clickfunnel mm.

Jeg kæmper lidt med at få dækket min egen ryg ift. disclaimer og person data.

Er der nogen der kender til skabeloner man kan følge så jeg kan smide en disclaimer + person data i bunden af min hjemmeside som dækker mig 100% ind?

På forhånd tak for hjælpen.

Vh. Mathias

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Digitaliseringsstyrelsen har faktisk nogle ganske udmærkede skabeloner ift. at sikre at man lever op til de gængse regler omkring persondata, GDPR mv. Udfordringen er dog, at uanset hvor mange templates du finder, så skal de tilpasses din specifikke side alt afhængigt af hvordan du indsamler data, hvad data benyttes til og hvem der er dataansvarlig etc.

Så hvis du vil have din ryg helt fri, så skal du sætte dig ned og bruge lidt tid på at definere de forskellige ting. Den nemme løsning er dog eksempelvis at benytte sig af services som eksempelvis CookieBot, der klarer størstedelen for dig automatisk, med det sagt er der dog stadig ting du selv skal sørge for.

//Stefan | Black Capital Ventures | Ooolio.com - Alt i tøj og mode online 

Tilmeldt 9. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :)

Ja der er en masse at holde styr på.

Jeg har fundet en som jeg er 100% sikker på dækker alt, dog er det ikke en tom skabelon men fra en anden hjemmeside. 

Hvordan er copyright reglerne ift. at skrive sådan en om og ændre navn til mit eget?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

The new generation:
Jeg har fundet en som jeg er 100% sikker på dækker alt, dog er det ikke en tom skabelon men fra en anden hjemmeside. 

Det vil være noget af et tilfælde hvis en anden virksomhed har nøjagtigt samme processer og procedurer som din :-)

Du skal ikke finde en skabelon der "dækker alt", du skal indrette din virksomheds arbejde med bla. persondata så du overholder loven og så skal du lave beskrivelsen (evt. en privatlivspolitik) ud fra hvordan du arbejder, så vi som kunder kan forholde os til om vi vil handle med dig.

Du skal ikke finde en skabelon og så forsøge at indrette din virksomhed efter den - eller endnu værre, finde en skabelon der "dækker alt" og så bare gøre som du vil alligevel.

Formålet med loven er ikke at der skal smides skabeloner på hjemmesiden, men at beskytte borgenes data ;-)

Det er ikke din "disclaimer" eller "politik på hjemmesiden" der dækker dig ind, det er hvordan du arbejder med de data du er ansvarlig for.

Hth
/Brian

Fra Kokkedal
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 11
Fra  RN Consulting Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, GDPR er en spændende størrelse. 

Udover at du opretter dit GDPR arbejde nu, evt. via skabeloner du finder skal du huske at der også skal udarbejdes risikovurdering af de enkle systemer, du anvender, herunder opsætning af kontroller. Det hele skal munde ud i at du har en samlet Intern fortegnelse, som du kan vise Datatilsynet, når de kommer på besøg.

Indtil da er det som flere andre også skriver, vigtigt at du har styr på persondata og at kunderne kan læse hvad du indsamler af data samt hvad du bruger dem til og hvor længe du gemmer dem. 

Umiddelbart vil mit bedste råd til dig være det som jeg lytter mig til fra dem, jeg har hørt der har skabt en millionforretning sige:.

"Køb dig til en senior rådgiver, der ved hvad den optimale løsning er, fremfor selv at sidde og bruge tid på sådanne øv opgaver". 

Alternativt tænker jeg, at du kan finde alle de nødvendige vejledninger hos Datatilsynet på nedenstående link

Det kræver så bare, at du sætter dig ind i GDPR og læser / lytter til de podcast´som Datatilsynet har udarbejdet. Samtidig med, at du udfylder dem tilpasset til din virksomhed. 

https://www.datatilsynet.dk/generelt-om-databeskyttelse/vejledninger/

Du kan også deltage på et gratis webinar hos f.eks. Lexoforms, og blive klogere på hvad GDPR opgaven går ud på https://lexoforms.com/webinar/

God vind med opgaven

René 

Tilmeldt 9. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det meget heldigt. Jeg arbrejder på præcis samme måde som den virksomhed jeg har fundet.

Ift. Person data er jeg helt med på at det handler om hvordan jeg håndtere data. Men er det den samme som vi har? Altså er GDRP "universal"

Men disclaimeren ift. Alle USA regler for at hvad de kan sagaøge en for hvis det ikke står skrevet - den syntes jeg ee svær. 

Tilmeldt 9. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene.

Tak for svar :) 

Ja godt tænkt at smide nogle penge efter en som ned sikkerhed kan skrue en sammen til mig! 

Må undersøge det nærmere 

Fra Kokkedal
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 11
Fra  RN Consulting Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt at høre. :-) 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

The new generation:
Ja det meget heldigt. Jeg arbrejder på præcis samme måde som den virksomhed jeg har fundet.

Jeg tror du misforstår, det drejer sig ikke om hvad du laver, men om dine procedurer, sikkerhedspolitikker og interne instrukser er magen til den anden virksomheds, og det kan du ikke vide hvis ikke du har adgang til dem ;-) Desuden er det langt fra sikkert at jeres risikovurderinger, formål og hjemler er ens, der er mange forhold der spiller ind der.

Du spørger om der kan findes "skabeloner" der dækker dig ind, mit svar er at du begynder det forkerte sted, du skal definere dit arbejde med persondatabeskyttelse først, så giver det andet sig selv og du overholder loven.

Hvis du ønsker at gøre det korrekt, så er det måden at arbejde på - længere er den ikke.

Den disclaimer du ønsker at skrive for at undgå at blive sagsøgt i USA, tror jeg drejer sig om dit produkt og ikke om GDPR - hvis jeg forstår dig ret.

GDPR er en EU forordning som gælder alle medlemslandene, den er ikke universel forstået på den måde at alle lande i verden er omfattet, men som virksom hed i EU er du omfattet, også selv om du behandler data for amerikanske borgere. https://www.hulgaardadvokater.dk/2019/11/11/hvor-gaelder-gdpr/ 

/Brian

Tilmeldt 9. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mening :) 

Så hvis jeg har forstået den rigtigt:

- jeg udarbejder GDRP efter min virksomhed og hvordan jeg håndtere data og så er jeg også dækket ind ift. Kunder fra USA?

Har bare ladet mig fortælle at hvis man vil handle i USA og. Med amerikanerne skal man følge deres love ift. Person data, og disclaimer?

Altså at de har jurisdiktion over hvordan deres befolkning behandles internationalt hvis man vil lave handel i deres land.

Ja disclaimer er ift. Produktet og ikke person data.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)