Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpepakke kompensation ingen erhverskonto hvad så??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har fået godkendt til at modtage en kompensation på 92000kr som virkelig kan hjælpe min virksomhed med at kommen igennem Denne Corona krise. Problemet er at jeg har ansøgt i flere banker om at oprettte et Erhvervskonto (som er et krav hvis man skal få udbetalt denne kompensation) hvilket jeg ikke har og står nu i denne situation at jeg intet kan få udbetalt. Banken vil ikke hjælpe. Hvad kan man ellers gøre??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Sørensen:
Hej jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har fået godkendt til at modtage en kompensation på 92000kr som virkelig kan hjælpe min virksomhed med at kommen igennem Denne Corona krise. Problemet er at jeg har ansøgt i flere banker om at oprettte et Erhvervskonto (som er et krav hvis man skal få udbetalt denne kompensation) hvilket jeg ikke har og står nu i denne situation at jeg intet kan få udbetalt. Banken vil ikke hjælpe. Hvad kan man ellers gøre??

Man går til den bank man har sit private i - og er beredt på at betale den pris banken nu en gang idag tager for konto til CVR - og hvis de siger nej, så beder man om skriftligt begrundet afslag som man fortæller dem, erhvervsstyrelsen og skat skal bruge - da de så er forpligtede til enten at hjælpe med at du får en CVR konto (til den pris det nu en gang kan have) - eller få betalt pengene til dig på anden vis
Det vil normalt få et ja frem fra banken, der ved de ellers kontaktes af EOS eller Skat - men stadigt - du vil skulle give dem det materiale de beder om til hvidvask kontrol og være klar på at betale hvad det koster at få konto - og evt nøjes med konto med top-op kort

fremgangsmåden er beskrevet her i slutningen https://johnhannover.blogspot.com/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej tak for svar. Jeg har fået afslag min egen bank Og 2 andre banker
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

David Sørensen:
Hej tak for svar. Jeg har fået afslag min egen bank Og 2 andre banker

bed om at få det skriftligt til erhvervsstyrelsen da de skal have det for at kunne udbetale hjælpepakke på anden vis end til CVR nemKonto - bed om det skriftligt og hvis de nægter at svare skriftligt, så send din anmodning til banken videre til EOS og skriv, at de nægter dig konto, og også nægter at give dig begrundelse som EOS kræver for at kunne udbetale på anden vis

Du kan ikke sige du ikke vil betale deres standardpris eller ikke aflevere det materiale de beder om, men de skal give dig en årsag og et nej til brug for Skat og/eller EOS

Bankens begrundelse KUNNE være tillidsbrud ved at du evt HAR drevet virksomheden via en personlig konto i lang tid (det tyder det på når du kan få 92.000 kr kompensation som viser en ganske stor omsætning i 2019), og dermed givet banken risiko for ikke at kunne udføre korrekt hvidvask kontrol - måske tilmed for at spare beløb til erhvervskonto - det kan de godt anvende som begrundelse - men så skal EOS som nævnt og som du så i linket med svar fra dem - finde anden løsning for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige talt med Erhvervsstyrelsen igen, har forklaret min situation at jeg ikke kan oprette erhvervskonto da jeg har fået afslag fra banken. Så spurgte jeg om der var andre alternative løsninger, fik så at vide at det er der ikke man kan ikke få udbetalt noget kompensation uden erhvervskonto. Man bliver så frustreret når man endelig har brug for den kompensation som er godkendt til at få.
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Mar 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Din enkeltmandsvirksomhed kan få corona-hjælp hvis du har haft et signifikant omsætningstab. Hvis ikke du har haft en erhvervskonto, hvor er omsætningen fre din referenceperiode så gået ind? Det er jo et stort beløb du har ansøgt om, hvorfor du også må have en pæn stor omsætning fra en referenceperiode 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt nok noget mærkelig at du kan drive firma uden at have en erhvervs bankkonto ?

Der må da være en eller anden grund til din og andre banker afviser dig?

Tilmeldt 15. Jun 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er indenfor noget rengøring banken sagde nej tak fra starten da min branchen ikke er så appetitvækkende og derfor brugte jeg bare min privatekonto hvilket er lovligt ikke et krav at have. Jeg fik afslag selvom jeg gav den alle de nødvendige filer de skulle bruge
Fra Kbh. SV
Tilmeldt 26. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Jeg fik også afslag fra min bank, Nordea, som jeg har haft som bank i 20 år!!

Fik en business/erhvervskonto hos Lunar Way Bank uden problemer

https://lunar.app/dk/business

Hilsen Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

David Sørensen:
Jeg er indenfor noget rengøring banken sagde nej tak fra starten da min branchen ikke er så appetitvækkende og derfor brugte jeg bare min privatekonto hvilket er lovligt ikke et krav at have. Jeg fik afslag selvom jeg gav den alle de nødvendige filer de skulle bruge

det kan være svært så, for så har banken sagt nej og alligevel har du kørt erhverv i stor stil nok til at kunne få hjælpepakker for 4 mdr - via privat, og det kan let være nok til de nu - uanset du jo faktisk har vist du kører det over længere tid - siger nej - da de måske føler sig snydt og ikke har kunne leve op til kontrol krav for kontoen. Bed dem om skriftligt nej til EOS i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)