Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opnår man kompetencer til at starte op som bogholder?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,
Jeg har en baggrund indenfor IT, og driver selvstændig virksomhed idag.

Overvejer dog at få nogle kompetencer indenfor finans/økonomi, med henblik på at starte op som selvstændig bogholder. Skulle der være nogle venlige sjæle her, der vil dele deres tanker omkring hvordan man kommer igang? Hvilke muligheder er der ift. kurser evt. uddannelse?

Spørgsmålet er endvidere om der er nok muligheder indenfor faget, eller om konkurrencen er blevet for hård indenfor denne branche.


På forhånd tak

/Niels
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er klar som selvstændig bogholder når man ikke laver fejl i det man laver, men siger fra når man ikke kan. Kurser kunne være www.regnskabsskolen.dk

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg læste for nylig om en standup-komiker, der ikke var kommet længere end den lokale comedy club. En aften skulle han optræde i forprogrammet for Jerry Seinfeld. Lige mellem de to optrædener så den lokale komiker en chance for lige at snakke med Jerry Seinfeld. Han spurgte: "Hvordan bliver jeg en bedre standup-komiker?" Seinfeld svarede: "Lav bedre jokes".

Bare for at understrege hvad John Hannover skriver ...

Albert

Tilmeldt 15. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørger primært om hvordan man kommer igang. Men tak for kursus henvisning. Kursus er på Sjælland kan jeg se. Må se om der kunne være nogle relevante kurser i det jyske.
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

digitalnomad:
Hej Aminoer,
Jeg har en baggrund indenfor IT, og driver selvstændig virksomhed idag.

Overvejer dog at få nogle kompetencer indenfor finans/økonomi, med henblik på at starte op som selvstændig bogholder. Skulle der være nogle venlige sjæle her, der vil dele deres tanker omkring hvordan man kommer igang? Hvilke muligheder er der ift. kurser evt. uddannelse?

Spørgsmålet er endvidere om der er nok muligheder indenfor faget, eller om konkurrencen er blevet for hård indenfor denne branche.


På forhånd tak

/Niels

Jeg er klassisk uddannet som kontorassistent med speciale i regnskab. En 3-årig erhvervsuddannelse,, heraf 2 år på en læreplads. 

Det er nok ikke en uddannelse der er relevant for dig nu.

Men jeg tror desuagtet, at det vil være relevant at kombinere nogle kurser med nogle par år som ansat i et bogholderi.

Bogholderi er - som IT-udvikling - et håndværk, hvor learning by doing er et relevant supplement til teoretisk viden.

Der er andre, relaterede områder, herunder økonomistyring, internt regnskab, eksternt regnskab og budgettering. Det er hensigtsmæssigt at have et vist kendskab til og erfaring med disse områder også. 

Tilmeldt 15. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for input. Ja det lyder fornuftigt med en kombination af teori og praktisk erfaring.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)