Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut Bankkonto-løsning ?!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I personlig virksomhed er værste konsekvens, at banken kan lukke din konto med kort varsel - og kræve du skifter personlig bank, da du bryder aftale for personlig konto og gør dem sårbare ved hvidvask kontrol - det er der domme for i fianansankenævn - og næste bank der så SKAL give dig en personlig konto, gør det nok med meget store begrænsninger i kort osv.

I selskabsform kan du få skat over 100% ved at modtage indbetalinger privat (ulovligt aktionærlån)

Jeg ved jo ikke hvad bankens grund er - om du står i RKI eller andet - men ellers burde det være til at få en konto - dog mod at ville betale det som banken som standard kræver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar, John! :-)
Jeg står ikke i RKI eller noget. Og jeg har egentlig ikke “problemer” med at få oprettet en erhvervskonto, mit problem har indtil nu været at læsningerne simpelthen har været for dyre!
Har dog taget et valg om bank i dag, men de informerede så om, at det vil tage 5-6 uger. Det jeg vil sælge forventer jeg desværre er for sent om 5-6 uger, da det er betinget af sol og sommer 😅 derfor skal det altså være NU! ;-) måske jeg må opgive og vente med opstart om nogle måneder som planlagt, det er bare enormt fristende med den store efterspørgsel jeg observerer ...
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de er ved at sætte kontoen op - så hør om ikke du må lade penge gå ind privat indtil den er oppe. det er ofte netop sådan, når man hører folk ikke kan få konto, at det handler om man ikke vil betale det den koster. Jeg synes i øvrigt 5-6 uger er håbløst lang tid at vente på banken klarer sagen - det skal de absolut kunne klare på max 14 dage - specielt hvis de kender dig som kunde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Revolut. De opretter som regel kontoen samme dag, hvis du har al dokumentation parat.

Tilmeldt 30. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Hvis de er ved at sætte kontoen op - så hør om ikke du må lade penge gå ind privat indtil den er oppe. det er ofte netop sådan, når man hører folk ikke kan få konto, at det handler om man ikke vil betale det den koster. Jeg synes i øvrigt 5-6 uger er håbløst lang tid at vente på banken klarer sagen - det skal de absolut kunne klare på max 14 dage - specielt hvis de kender dig som kunde


vh John Hannover



Er ikke sikker på om jeg får besvaret rigtigt her. Jeg prøver at lære det!
Men til John, den bank jeg har valgt, kender mig ikke på forhånd, jeg flytter min privat konto med samme sted hen som jeg vælger erhverv. Meget overraskende til Danske bank, men det er altså de billigste jeg har kunnet finde!
Så de kender mig ikke. Hvis jeg alligevel vil spørge om det Kan lade sig gøre, at pengene går ind på min private konto (i den nye bank), er det så Erhvervsafdelingen jeg skal snakke med om det?
Tilmeldt 30. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
AdamAftenbakke:

Prøv Revolut. De opretter som regel kontoen samme dag, hvis du har al dokumentation parat.



Tak! Har faktisk kigget i går aftes. Og overvejede det som en midlertidig løsning her de første 2 måneder til der kommer styr på den erhvervskonto. Revolut har jo gratis oprettelse.
Ved du hvad det er for dokumentation de vil se? Så kunne jeg gå i gang med at gøre det klar. Jeg har indtil nu kun skulle aflevere Kopi af sygesikring og Mit pas 🤷🏼‍♀️ Ved ikke om revolut skal bruge mere.
Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

sanne333:
AdamAftenbakke:

Prøv Revolut. De opretter som regel kontoen samme dag, hvis du har al dokumentation parat.



Tak! Har faktisk kigget i går aftes. Og overvejede det som en midlertidig løsning her de første 2 måneder til der kommer styr på den erhvervskonto. Revolut har jo gratis oprettelse.
Ved du hvad det er for dokumentation de vil se? Så kunne jeg gå i gang med at gøre det klar. Jeg har indtil nu kun skulle aflevere Kopi af sygesikring og Mit pas 🤷🏼‍♀️ Ved ikke om revolut skal bruge mere.

Pas, sygesikring, stiftelsesdokument og udskrift fra Erhvervsstyrelsen. De kan nogen gange finde på at spørge om dokumentation for virksomhedens aktivitet, såsom forretningsplan eller kundeaftaler, men det varierer lidt. Bare upload alle dokumenter du har til virksomheden og se om det ikke er nok :).

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)