Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut Bankkonto-løsning ?!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg søger desværre endnu efter bank, så jeg kan få åbnet en erhvervskonto, som jeg også kan betale mig fra.
Lige nu håber jeg på at åbne op en del før tid, da jeg ser en stor efterspørgsel, og jeg har mulighed for at få et parti varer hjem i læbet af 14 dage.

MEN!!?? Hvad gør jeg med betalinger? Jeg har i dag snakket med en bank, som siger det vil tage 5-6 uger at få kontoen i gang?
Kan man på nogen som helst måde lave en eller anden akut (kortvarig) løsning?

Er godt nok ærgerlig over, hvis dette skal spænde ben for at komme i gang nu!

Kan jeg lige nu bare overføre til min egen konto? Og hvis banken kontakter mig, kan jeg så lyve om det? Noget med at jeg samler ind til en gave eller sådan noget? Jeg skifter min private bank snarest også, så tænker det måske lige vil kunne gå på falderebet?

Men hvis der er en mere sober løsning, som jeg overser, så hjælp mig gerne.
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er til at blive frustreret over.

Der stilles krav om, at der skal være en særskilt konto til erhverv, der skal være nemkonto ligeså. Men bankerne er p.... ligeglade. De tager den tid, de mener er den rigtige. Og 5 - 6 uger er da "luksus" jeg har kendskab til 2 firmaer her i sognet, der spurgte om erhvervskonto i februar. Der er udfyldt hvidvask osv. Men konti: NEJ. De har så fået lavet binavn i ægtefællernes firma og så kører det den vej indtil de selv får en konto.

sanne333:
Kan jeg lige nu bare overføre til min egen konto? Og hvis banken kontakter mig, kan jeg så lyve om det? Noget med at jeg samler ind til en gave eller sådan noget?

Du skriver ikke om det er selskabsform, så kan det være meget problematisk. Enkeltmandsvirksomhed, ja hvad har du af andre muligheder.

Der må snart komme et borgerforslag, således bankerne kan komme op i gear igen.

Tilmeldt 30. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er enkeltmandsvirksomhed.
Ja det er mega frustrerende, tak for svar. Ser om der kommer andre gode løsninger ellers.

Lad os da håbe der snart kommer nogle ændringer på området!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder meget mærkeligt at det skulle tage 5-6 uger, er ked af at sige det men i bund og grund handler det nok mere om, at de ikke umiddelbart ser det store indtjening potentiale  - ergo er du ikke specielt attraktivt i deres øjne og dermed lav prioritet.

Mit råd vil være at forsøge hos flere banker, ikke kun de store banker. Forvent at de vil kræve at du også flytter dine private bankforretninger med over.  Det er  vigtigt at du gør dig attraktiv overfor banken, f.eks ved signalere at en kassekredit kunne komme på tale eller finansiering af en firmabil. 

Lad os høre hvad du kommer frem til.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Der må snart komme et borgerforslag, således bankerne kan komme op i gear igen

Bankerne er private forretninger, som sat i verden for at tjene penge ergo prioritere de nogle kunder.  Tror ikke nogen type virksomhed prioritere kunder hvor indtjeningspotentialet er meget lille eller nul. Gør du selv det i din forretning ? 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Tror ikke nogen type virksomhed prioritere kunder hvor indtjeningspotentialet er meget lille eller nul. Gør du selv det i din forretning ? 

Nej, det vil vel ingen. Men nu er der jo tvang, at der skal være en firmakonto og nemkonto. Der er ingen tvang, at der skal handles med mig eller andre der handler med samme produkter. Det kan jo hentes i andre EU-lande. Og udenlandsk bank syd for grænsen, har jeg hørt, er rimeligt let at få.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Og udenlandsk bank syd for grænsen, har jeg hørt, er rimeligt let at få.
jamen så kan man da bare vælge det  (ironisk for det er hammer svært hvis man ikke bor der eller har kontakter). det er ikke sandsynligt med en lov der kræver banker skal handle med alle erhverv og nystartere uden grænse - men vist er det et problem - Jeg har foreslået en mulig meget simpel konto til alle - ikke en mange vil være glad for, men dog en nemkonto - til en pris erhvervsminister kunne enes med finansDK om https://johnhannover.blogspot.com/2020/02/bank-ikke-helt-let-at-fa-konto-brev-til.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Pythonrap:
Der må snart komme et borgerforslag, således bankerne kan komme op i gear igen

Bankerne er private forretninger, som sat i verden for at tjene penge ergo prioritere de nogle kunder.  Tror ikke nogen type virksomhed prioritere kunder hvor indtjeningspotentialet er meget lille eller nul. Gør du selv det i din forretning ? 

True dat, men så når det er sagt så har vi edermalmer også bailet de svin ud i hoved og røv.

Faktisk så burde staten da eje 100% af alle bankerne i DK.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:
True dat, men så når det er sagt så har vi edermalmer også bailet de svin ud i hoved og røv.

Hvad skal vi så gøre med de svin der ikke gider gider betale til festen ? ;-) 

" Også selvom vi er lidt på planning stage nu. Da vi skal have muligheden for at undslippe skat og få asyl i et skattely før vi starter"

 

Din påstand om bankerne er vis en sandhed med modifikationer.

Tilmeldt 30. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar herinde. Måske jeg ikke har været tydelig nok, men jeg står meget snart akut og har brug for en midlertidig løsning ift. betaling.
Kan nogen svare på "hvad værste konsekvens" kan være, ved at jeg bruger min egen private nemKonto for en kort periode? Altså jeg forestiller mig overførsler af 300kr x 50 (ca) = 15.000 ? Så meget er det jo ikke... ?
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)