Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemmeste og hurtigste bank at få erhvervskonto hos?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for konteksten, havde ikke set det fra den vinkel. 

Da min nuværende bank er Lunar, som ikke kan oprette erhvervskonti, ville jeg forsat bare høre om nogle af Jer kunne anbefale en bank eller to som er medgørlige og servicemindede. 

Vil selvfølgelig forsøge mig med at tilknytte mit NemID til enten Revolut eller min udenlandske konto, men ville foretrække en dansk bank.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

WSV:

Tak for konteksten, havde ikke set det fra den vinkel. 

Da min nuværende bank er Lunar, som ikke kan oprette erhvervskonti, ville jeg forsat bare høre om nogle af Jer kunne anbefale en bank eller to som er medgørlige og servicemindede. 

Vil selvfølgelig forsøge mig med at tilknytte mit NemID til enten Revolut eller min udenlandske konto, men ville foretrække en dansk bank.

AL er i årevis kåret som vinder, så prøv dem. 

Personligt er jeg tilfreds kunde i Jyske. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

AL er i årevis kåret som vinder, så prøv dem. 

Personligt er jeg tilfreds kunde i Jyske. 

eneste have ved AL og Jyske er - at de idag - mig bekendt kræver alle nye erhvervskunder har revisor med på regnskabet - og det er jo netop ikke lovkrav for de små - netop for at gøre det lettere at komme igang-  så jeg synes det er et "shoot over" af de to banker at kræve det af alle der vil have erhvervskonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Wcon:

AL er i årevis kåret som vinder, så prøv dem. 

Personligt er jeg tilfreds kunde i Jyske. 

eneste have ved AL og Jyske er - at de idag - mig bekendt kræver alle nye erhvervskunder har revisor med på regnskabet - og det er jo netop ikke lovkrav for de små - netop for at gøre det lettere at komme igang-  så jeg synes det er et "shoot over" af de to banker at kræve det af alle der vil have erhvervskonto

vh John Hannover

Du har en pointe, men det har de to banker også. 

Det er min oplevelse, at de fleste iværksættere ønsker at lave bogholderi og regnskab selv. Dels for at spare penge og dels for at opnå indsigt. Begge dele lyder fornuftigt.

Imidlertid er det også min oplevelse, at kun få iværksættere kan finde ud af det. Selv om koncepterne for bogholderi, regnskab, likviditetsstyring mv. er velstrukturerede og gode, så er det vist de færreste der finder dem intuitive.

Derfor ser man også helt "håbløse" indlæg på alle Iværksætterfora, hvor det eneste rigtige svar er: Du har behov for professionel bistand". Et svar du, John, jo også ofte giver, med rette.

Sådan bistand kan, principielt, godt leveres i god kvalitet af både dygtig,  godkendte revisorer og dygtige bogholdere/økonomikonsulenter. Det kan bare være svært for en iværksætter at skelne hvem der er dygtig, og hvem der ikke er. Det kan også være svært for en bank, indtil der er opnået nogle års erfaringer med vedkommendes kvalitet.

Derfor synes jeg faktisk, at det er klogt at de to banker som udgangspunkt kræver, at den nye kunde skal benytte en godkendt revisor i opstartsfasen. Bemærk, at de to banker, mig bekendt, ikke kræver at regnskaberne bliver revideret. Blot at der er en godkendt revisor inde over, i en type af bistand, der er billigere end revision. 

Det er min forventning, at det krav vil reducere antallet af iværksættere, der kommer helt galt afsted. Til glæde for iværksætterne selv, og for alle deres interessenter. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

vist vil brug af revisor reducere fejl - men jeg frygter det - sammen med bank omk mm vil afholde en del fra at stifte selv meget simple enkeltmandsvirksomheder - og det er jo ikke kun i opstarten - revisor - som skal være en aut/(godkendt som jeg forstår de der har "slåsset" med det - skal være på altid - og vi taler let 10.000 kr om året + .feks 5000 kr til opstart i Jyske + løbende omk til banken

jeg synes banker skal kræve det hvis de er i tvivl, men får de godt materiale for simple nye firmaer, mener jeg det er at skyde over, specielt når loven netop sigter på, at friholde de små virksomheder (mikro osv)

Jeg ville i øvrigt langt hellere kræve at alle nye skal tage kørekort til virksomhed eller selskab inden de overhovedet må stifte - Ikke jordens vanskeligste, men simpelt med random -type https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScFXgohu9MjNsMmwcLnjKy-EThcIEvsmtK7_SGWJ0tBUUa-Bw/viewform til personlig virk og/eller  https://goo.gl/forms/9JfZAcv04PZESzcG3 til et selskab - Det ville i alle fald sikre bare et minimum af forståelse. Eksemplerne kan være dårlige, de er bare - eksempler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

vist vil brug af revisor reducere fejl - men jeg frygter det - sammen med bank omk mm vil afholde en del fra at stifte selv meget simple enkeltmandsvirksomheder - og det er jo ikke kun i opstarten - revisor - som skal være en aut/(godkendt som jeg forstår de der har "slåsset" med det - skal være på altid - og vi taler let 10.000 kr om året + .feks 5000 kr til opstart i Jyske + løbende omk til banken

jeg synes banker skal kræve det hvis de er i tvivl, men får de godt materiale for simple nye firmaer, mener jeg det er at skyde over, specielt når loven netop sigter på, at friholde de små virksomheder (mikro osv)

Jeg ville i øvrigt langt hellere kræve at alle nye skal tage kørekort til virksomhed eller selskab inden de overhovedet må stifte - Ikke jordens vanskeligste, men simpelt med random -type https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScFXgohu9MjNsMmwcLnjKy-EThcIEvsmtK7_SGWJ0tBUUa-Bw/viewform til personlig virk og/eller  https://goo.gl/forms/9JfZAcv04PZESzcG3 til et selskab - Det ville i alle fald sikre bare et minimum af forståelse. Eksemplerne kan være dårlige, de er bare - eksempler

vh John Hannover

I Jyske kan man "slippe" hvis alt er fint. Det kan man sikkert også i AL. 

Tilmeldt 14. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok et halvt års tid siden at jeg fik oprettet konto, men jeg oplevede en yderst nem proces med Danske Bank. Jeg ansøgte online med den relevante dokumentation, og 2-3 dage senere blev jeg ringet op til en kort dialog om virksomheden, hvorefter det hele blev godkendt - at de så er nogle røvere er en anden historie.

//Stefan | Black Capital Ventures | Ooolio.com - Alt i tøj og mode online 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)