Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemmeste og hurtigste bank at få erhvervskonto hos?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

TL;DR: Hvilken bank er nemmest at få en erhvervskonto i?

Hej Aminoer,

Jeg er freelance skribent og er lige flyttet tilbage til Danmark efter ti år i Storbritannien. Derovre tager det fem minutter at oprette en erhvervskonto -- og så er det tilmed gratis.

Danmark, som jeg efterhånden har erfaret, er en helt anden sag. 

Jeg ansøgte oprindeligt om privatkonti hos Jyske Bank, Arbejdernes Landsbank m.fl. i januar og fik at vide der ville gå fire uger før de kunne se på min ansøgning... nu er det juni og jeg har ikke hørt noget endnu. Det giver mig ikke de store forhåbninger for erhvervskonti. 

Jeg åbnede i mellemtiden en privatkonto hos Lunar fordi challenger banker plejer at være hurtigere, i hvert fald i Storbritannien. Det lykkedes så også, hvilket er hvorfor jeg ansøgte om en erhvervskonto hos dem da de tilmed tilbød Danmarks billigste erhvervskonto. Pengene tog de selvfølgelig med det samme, og der ville gå 7-10 arbejdsdage. Resten af maj måned gik så med at rykke for svar indtil jeg fik at vide de alligevel ikke havde kapacitet til at åbne en erhvervskonto. 

Nu står jeg så i den situation at jeg får penge ind på min britiske PayPal erhvervskonto, hvilket laver rod i regnskabet, ikke kan forbindes til NemID, og sikkert ikke er særligt lovligt heller. 

Mit spørgsmål til Jer erfarne iværksættere er simpelt: hvor kan jeg hurtigst og nemmest få en erhvervskonto?

Der er omkring 100 banker i Danmark og jeg er i fuld gang med at kontakte dem alle, men det er tid jeg hellere vil bruge på at tjene penge. Jeg er på nuværende tidspunkt ligeglad med hvad det koster, det skal bare ordnes. 

På forhånd tak for Jeres svar :)

PS: Har undersøgt Coop bank som mange foreslår, men de kan hverken lave erhvervskonto eller ordne internationale overførsler som er 100% af min forretning. Har både dansk PayPal og Revolut erhvervskonti men de kan heller ikke tilknyttes NemID.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AdamAftenbakke:

WSV:

Har både dansk PayPal og Revolut erhvervskonti men de kan heller ikke tilknyttes NemID.

Det er for nylig blevet muligt at tilknytte Revolut som NemKonto. Du skal bare udfylde formularen her: https://www.nemkonto.dk/da/Servicemenu/Engelsk/NemKonto-Easy-Account-for-companies

Ja -talte med digitaliseringsstyrelsen idag - De bekræftede, at man idag kunne MEN hun var også nu opmærksom på, at deres noter netop talte om E-pengeinstitut og tvivl om retten til denne tilknytning. Hun kunne kun sige - JA idag godkender vi, men det kan godt være det er forkert - men vi fik at vide, at Revolut havde fået en anden og ny banklicens - som vi har tillid til, men for at være ærlig - ikke har kontrolleret. 
Et ret "sjovt" svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WSV:

TL;DR: Hvilken bank er nemmest at få en erhvervskonto i?

Hej Aminoer,

Jeg er freelance skribent og er lige flyttet tilbage til Danmark efter ti år i Storbritannien. Derovre tager det fem minutter at oprette en erhvervskonto -- og så er det tilmed gratis.

Danmark, som jeg efterhånden har erfaret, er en helt anden sag. 

Jeg ansøgte oprindeligt om privatkonti hos Jyske Bank, Arbejdernes Landsbank m.fl. i januar og fik at vide der ville gå fire uger før de kunne se på min ansøgning... nu er det juni og jeg har ikke hørt noget endnu. Det giver mig ikke de store forhåbninger for erhvervskonti. 

Jeg åbnede i mellemtiden en privatkonto hos Lunar fordi challenger banker plejer at være hurtigere, i hvert fald i Storbritannien. Det lykkedes så også, hvilket er hvorfor jeg ansøgte om en erhvervskonto hos dem da de tilmed tilbød Danmarks billigste erhvervskonto. Pengene tog de selvfølgelig med det samme, og der ville gå 7-10 arbejdsdage. Resten af maj måned gik så med at rykke for svar indtil jeg fik at vide de alligevel ikke havde kapacitet til at åbne en erhvervskonto. 

Nu står jeg så i den situation at jeg får penge ind på min britiske PayPal erhvervskonto, hvilket laver rod i regnskabet, ikke kan forbindes til NemID, og sikkert ikke er særligt lovligt heller. 

Mit spørgsmål til Jer erfarne iværksættere er simpelt: hvor kan jeg hurtigst og nemmest få en erhvervskonto?

Der er omkring 100 banker i Danmark og jeg er i fuld gang med at kontakte dem alle, men det er tid jeg hellere vil bruge på at tjene penge. Jeg er på nuværende tidspunkt ligeglad med hvad det koster, det skal bare ordnes. 

På forhånd tak for Jeres svar :)

PS: Har undersøgt Coop bank som mange foreslår, men de kan hverken lave erhvervskonto eller ordne internationale overførsler som er 100% af min forretning. Har både dansk PayPal og Revolut erhvervskonti men de kan heller ikke tilknyttes NemID.

Normalt kan man blive privatkunde i en bank meget hurtigt.
Dernæst er det ofte relativt enkelt at få en erhvervskonto i samme bank, men erhvervskonti i DK koster penge. 

At du har søgt om privatkonto i januar i Jyske og AL, og endnu ikke hørt noget, lyder ret mærkeligt. Må man spørge hvordan du har søgt?

Jyske Bank linkhttps://www.jyskebank.dk/skift-bank  

AL link: https://www.al-bank.dk/privat/kunde-hele-livet/bliv-kunde 

Begge steder er der flere måder at henvende sig på for at blive ny privatkunde (ring/skriv/online). 

Jeg antager at du selvfølgelig har en NemID samt et pas og et gult sundhedskort, og iøvrigt har helt gængse, danske forhold:

* Er statsborger i Danmark – og ikke i andre lande.
* Har fast bopæl i Danmark.
* Er skattepligtig i Danmark – og ikke i andre lande.
Såfremt du har andre forhold, så kan det muligvis desværre være betydeligt mere kompliceret, pga. de skrappe forhold omkring hvidvask-kontrol mv. 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

WSV:

Jeg er freelance skribent og er lige flyttet tilbage til Danmark efter ti år i Storbritannien. Derovre tager det fem minutter at oprette en erhvervskonto -- og så er det tilmed gratis.

jeg kender mange i UK som idag bestemt ikke let får gratis erhvervskonto - men du kan da så bare knytte dansk Nemkonto til din UK erhvervskonto - det er fuldt muligt og lovligt - når den engelske bank er fint med på det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det vil jeg undersøge!

Tilmeldt 14. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er meget mærkeligt da man skulle antage at banker hellere end gerne vil have flere penge. Men ringer man, får man at vide at ansøgningen skal foregå via de links du har lagt op her. Det gjorde jeg så, men uden held :)

Tilmeldt 14. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet, det vil jeg også se nærmere på!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

WSV:

Ja, det er meget mærkeligt da man skulle antage at banker hellere end gerne vil have flere penge. Men ringer man, får man at vide at ansøgningen skal foregå via de links du har lagt op her. Det gjorde jeg så, men uden held :)

hvis man vil betale nok - så vil de vel også gerne det - forudsat projektet er fornuftigt. Ellers er penge jo kun en udgift med negativ rente for dem - hvidvask kontrol/kend din kunde tager en del timer - der er ansat 1000 vis nye medarbejdere for at følge med loven, IT koster penge at drive med konti - de skal indberette til skat - i et eller andet omfang faktisk være til rådighed - så NEJ - de er ikke spor interesserede i mindre nye erhverv, hvis ikke de kan sikre sig en indtægt via gebyrer

Samtidigt oplever banker, at mange slet ikke vil svare på de spørgsmål der skal stilles - så de bruger masser af tid på at få oplysninger frem, og at mange unge iværksættere ser ned på bankerne, hvilket også øger til det halvdårlige klima mellem en del banker og en del nye iværksættere

Det er bare at mase på, og normalt starte i egen bank hvor man er kendt kunde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)