Jeg har et produkt, online læringsplatform, som jeg ønsker at afsætte til grundskolen. Men hvordan er det nu lige at markedsføringen hertil gøres klogest og mest effektivt? Sidder der en markedsføringsekspert derude, så lytter jeg glædeligt til råd og vejledning. Man er selvfølgelig velkommen til at byde ind, selvom man ikke er "ekspert".
Du skal ramme dem der de er. Facebook, Instagram, Youtube osv. Tik tok kunne faktisk også være en interessant case med den målgruppe. Hvilken årgang er det specifikt du vil gå efter? Er det topeleverne eller folk der har det svært?
Jeg havde faktisk en snak for et halvt år siden med en meget skarp underviser som havde samme tanker med dig. Han ville også skabe en læringsplatform lidt ala Aspiri. Han droppede dog projektet, da han lidt fandt frem til at der nok ikke var et rigtigt marked for det i grundskolen - dine eksamener betyder ikke rigtigt noget, så det er begrænset hvad eleverne ligger i det. Derudover er det begrænset hvad eleverne har af kapital til at kaste efter det. Det ændrer ikke på jeg synes du skal hoppe ud i det, for hvis det virker, så har du et kæmpe marked for dig selv.
Vi vil ikke ramme eleverne, men derimod underviserne. Vi har kørt tests på nogle skoler og de har været helt vildt begejstret og vil rigtig gerne have det på permanent basis. Det har dog været skoler, hvor vi har haft en indgangsvinkel.
Nu står vi over for det "rigtige" salg og hvordan rammer man så et fagudvalg på en skole bedst? Jeg tænker ikke at fagudvalget er så aktiv på eksempelvis TikTok, som eleverne er.
Nu forstår jeg bedre. Troede du ville ramme eleverne.
Jeg tror ikke det er en case jeg havde smidt mange penge i markedsføring ved. Jeg ser det nærmere som en decideret salgscase. Jeg er ikke helt skarp på telefonsalgs lovgivningen, men jeg er ret sikker på det er lovligt at promovere sit produkt fra virksomhed til virksomhed. Jeg havde lavet en liste over skoler med det laveste karakter gennemsnit, og fundet den fagansvarlige. Derefter havde jeg ringet op, snakket kort om jeres service, hvad det kan gøre for dem, og derefter forsøgt at arrangere et møde på skolen. Jeg tror der er mere værdi for pengene på den måde.
Vi vil ikke ramme eleverne, men derimod underviserne. Vi har kørt tests på nogle skoler og de har været helt vildt begejstret og vil rigtig gerne have det på permanent basis. Det har dog været skoler, hvor vi har haft en indgangsvinkel.
Nu står vi over for det "rigtige" salg og hvordan rammer man så et fagudvalg på en skole bedst? Jeg tænker ikke at fagudvalget er så aktiv på eksempelvis TikTok, som eleverne er.
Med venlig hilsen
Anders
Markedsføring 101 - spørg dine mulige kunder (underviserne) som du allerede har kontakt til hvordan man får kontakt til sådanne folk.
Deres fagforeningsblad kunne være en god platform for enten case stories eller reklamer