Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring til grundskolen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har et produkt, online læringsplatform, som jeg ønsker at afsætte til grundskolen. Men hvordan er det nu lige at markedsføringen hertil gøres klogest og mest effektivt? Sidder der en markedsføringsekspert derude, så lytter jeg glædeligt til råd og vejledning. Man er selvfølgelig velkommen til at byde ind, selvom man ikke er "ekspert". 

Med venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ramme dem der de er. Facebook, Instagram, Youtube osv. Tik tok kunne faktisk også være en interessant case med den målgruppe. Hvilken årgang er det specifikt du vil gå efter? Er det topeleverne eller folk der har det svært?

Jeg havde faktisk en snak for et halvt år siden med en meget skarp underviser som havde samme tanker med dig. Han ville også skabe en læringsplatform lidt ala Aspiri. Han droppede dog projektet, da han lidt fandt frem til at der nok ikke var et rigtigt marked for det i grundskolen - dine eksamener betyder ikke rigtigt noget, så det er begrænset hvad eleverne ligger i det. Derudover er det begrænset hvad eleverne har af kapital til at kaste efter det. Det ændrer ikke på jeg synes du skal hoppe ud i det, for hvis det virker, så har du et kæmpe marked for dig selv.

Tilmeldt 5. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Blomse, 

Vi vil ikke ramme eleverne, men derimod underviserne. Vi har kørt tests på nogle skoler og de har været helt vildt begejstret og vil rigtig gerne have det på permanent basis. Det har dog været skoler, hvor vi har haft en indgangsvinkel. 

Nu står vi over for det "rigtige" salg og hvordan rammer man så et fagudvalg på en skole bedst? Jeg tænker ikke at fagudvalget er så aktiv på eksempelvis TikTok, som eleverne er. 

Med venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Grib knoglen og ring til dem. Det er den bedste måde. 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu forstår jeg bedre. Troede du ville ramme eleverne. 

Jeg tror ikke det er en case jeg havde smidt mange penge i markedsføring ved. Jeg ser det nærmere som en decideret salgscase. Jeg er ikke helt skarp på telefonsalgs lovgivningen, men jeg er ret sikker på det er lovligt at promovere sit produkt fra virksomhed til virksomhed. Jeg havde lavet en liste over skoler med det laveste karakter gennemsnit, og fundet den fagansvarlige. Derefter havde jeg ringet op, snakket kort om jeres service, hvad det kan gøre for dem, og derefter forsøgt at arrangere et møde på skolen. Jeg tror der er mere værdi for pengene på den måde.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersGP:

Til Blomse, 

Vi vil ikke ramme eleverne, men derimod underviserne. Vi har kørt tests på nogle skoler og de har været helt vildt begejstret og vil rigtig gerne have det på permanent basis. Det har dog været skoler, hvor vi har haft en indgangsvinkel. 

Nu står vi over for det "rigtige" salg og hvordan rammer man så et fagudvalg på en skole bedst? Jeg tænker ikke at fagudvalget er så aktiv på eksempelvis TikTok, som eleverne er. 

Med venlig hilsen

Anders

Markedsføring 101 - spørg dine mulige kunder (underviserne) som du allerede har kontakt til hvordan man får kontakt til sådanne folk.

Deres fagforeningsblad kunne være en god platform for enten case stories eller reklamer

Tilmeldt 11. Feb 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende

Overvej evt. om der er nogle messer, hvor du kan være med og promovere dit produkt fx danmarkslæringsfestival

Prøv om du kan få kontakt til nogle kommuner, hvis de laver fælles indkøb til skolerne i kommunen

Tilbyd gerne skolerne en gratis prøveperiode, så du kan få skabt et behov.

Held og lykke med projektet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)