Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pensionsselskab til privatordning søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Fra  Coded Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære iværksættere

Jeg søger et pensionsselskab til privat opsparing. Det er vigtigt, at selskabet imødekommer netop private kunder.

Har desværre en dårlig erfaring med en af de store pensionsselskaber med en meget lang sagsbehandlingstid netop fordi de ikke er interesseret i at imødekomme enkelmandsvirksomheder, men har fokus på store arbejdsgivere.

Håber I vil dele jeres erfaringer.

Med venlig hilsen

Semyon

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordnet såvel som Saxo skal nok tage godt imod dig, og omkostningerne er væsentligt lavere. Jeg ved godt at du efterspørger et pensionsselskab, men de gør intet godt for dig. Læg dine penge i nogle indexfonde, det giver langt bedre.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Fra  Coded Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en investeringskonto hos Nordnet. Jeg er dog interesseret i at få skattemæsigt fradrag for mine indbetalinger. Kan det arrangeres hos Nordnet?

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej Pension for Selvstændige.

https://pensionforselvstaendige.dk/

Husk, en konto hos Nordnet som anbefales ovenfor giver ingen forsikringer imod tabt arbejdsfortjeneste kritisk sygdom mv. Det er forsikringerne som de alm. pensionskasser kan tilbyde.

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Fra  Coded Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet.

Pension for selvstændige er ser ud til at være Danica Pension, som kommer ud med et mere attraktiv (for selvstændige) navn.

Og jeg har netop erfaret, at de er fulstændige ligeg lade med mig som kunde og en simpel korrektion i pensionsordning har taget 6 måneder.

Jeg kan egentlig godt lide ideen om at selv investere i indekser og aktier, men kan jeg få et fradrag for de penge, jeg investerer og ikke må hæve før jeg går på pension?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som enkeltmandsvirksomhed kan jeg slet ikke se hvorfor du vil tegne som CVR og ikke bare personligt lave en - rate eller livrente som giver fradrag
Det kan du i alle banker hvis du vil administrere den selv, og deres omk. kan du checke, men mener Nordnet og Nordea faktisk har samme omk for deptet, men hør dem selv. Jeg kan ikke se hvorfor du vil tegne som CVR i en enkeltmands overhovedet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Fra  Coded Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger netop en privatordning. Mener heller ikke, at firmaordning via CVR er passende for enkeltmands.

Det kune være rart at høre jeres erfaringer. Jeg sætter mest pris på:

- Der stilles en rådgiver til rådighed, så man kan kontakte ham/hende istedet for at skulle igennem call centeret.

- Forsikringer fungerer og det koster ikke en krig at få dem udbetalt, når uhældet er sket eller man skal bruge sunhedsforsikringen.

- Det koster ikke for meget i ÅOP

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Semyon:
Jeg kan egentlig godt lide ideen om at selv investere i indekser og aktier, men kan jeg få et fradrag for de penge, jeg investerer og ikke må hæve før jeg går på pension?

ja du kan få fradrag for indbetaling til ratepension . gennem et selskab eller direkte på egen ratekonto i en bank - banken anmelder - max 57.200 for 2020 - over det skal det fordels fradragsmæssigt over 10 år som livrente.

Skal du have en forsikring ud over pensionsopsparingen, så får du det ikke ved bare at indbetale til nordnet eller Nordea eller anden bank og selv administrere - så må du evt se om f.eks en a kasse som ASE har den slags

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Semyon:
Jeg kan egentlig godt lide ideen om at selv investere i indekser og aktier, men kan jeg få et fradrag for de penge, jeg investerer og ikke må hæve før jeg går på pension?

ja du kan få fradrag for indbetaling til ratepension . gennem et selskab eller direkte på egen ratekonto i en bank - banken anmelder - max 57.200 for 2020 - over det skal det fordels fradragsmæssigt over 10 år som livrente.

Skal du have en forsikring ud over pensionsopsparingen, så får du det ikke ved bare at indbetale til nordnet eller Nordea eller anden bank og selv administrere - så må du evt se om f.eks en a kasse som ASE har den slags

vh John Hannover

Fradraget for ratepension kan bare være lidt bøvlet, hvis éns indtægter er meget svingende. Hvis de er konstante, så er det supernemt og man fordeler fradraget udover de 10 år.
Derfor kan det være nemmere med firmapensionsordning, hvis det er varierende betalinger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Fradraget for ratepension kan bare være lidt bøvlet, hvis éns indtægter er meget svingende. Hvis de er konstante, så er det supernemt og man fordeler fradraget udover de 10 år.
Derfor kan det være nemmere med firmapensionsordning, hvis det er varierende betalinger.

var det ikke efter de gamle regler - jeg mener idag må man jo max indbetale samme beløb (am til forskel men den er jo ens da man betaler AM bidraget i firmaet) - så max ender i 57.200 per år - og uanset man betaler privat eller firma, skal beløb derover fordeles over 10 år og i begge fald kan man vælge ikke at indbetale - eller indbetale mere og svingende, om jeg husker ret?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)