Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen Corona kompensation - hvad med jer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg var hårdt ramt af corona nedlukningen og søgte derfor for omsætnings kompensation for selvstændige da der blev åbnet for dette.

Der er nu gået 3 måneder og jeg har intet hørt eller modtaget fra Erhvervsstyrelsen, selvom jeg har rykket flere gange kan jeg intet svar få.

hvis jeg ringer til Erhvervsstyrelsen kan de kun bekræfte at jeg har en "aktiv" ansøgning, men kan hverken sige hvornår de behandler den, udbetaler den eller hvornår eller hvad der sker i min sag.

Jeg har haft udgifter i marts, april, maj og nu juni uden indtægt og er derfor fuldt berettiget til min kompensation, men hvad hjælper det når der intet sker og man ikke engang kan få svar?

Nu er hjælpepakkerne tilmed udløbet !!! plus de er lavet om så jeg kan få større kompensation fra 90 til 100%, men igen, der sker intet!

mit spørgsmål er : har nogle andre herinde ansøgt og reelt fået svar eller kompensationen udbetalt ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54

Jeg kan ikke svare på om nogen HERINDE har fået, men ved om mange andre som i alle fald har men - også at netop oms.kompensation er den som hænger mest i bremsen, specielt hvis der, som det ofte er tilfældet, er vist ønske om at anvende anden reference periode end standarderne (grundt sen start - store sæconudsving eller hvad det kan være) det sinker

3 mdr må man sige er meget langt at skulle vente - MEN hvis din ansøgning er korrekt udført og med standard reference periode, så er du jo sikret at få pengene - det gør alle så -  du får også efter de nyeste regler - dog kun for 3 mdr med mindre du har søgt forlængelse.

Jo mere du kan vise, at du har søgt 100% efter reglerne, jo lettere vil det normalt være at få mellemfinancieret beløbet i banken, da beløbet jo er er ret - og ikke som sådan en bevilling - hvis ansøgning er korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:58
tak for svaret, mine kreditorer vil jo gerne se DERES penge, og det er svært at give svar på noget som helst når ikke EVS selv kender svaret :-(

tænker bare der må være mange andre gode sunde virksomheder som netop dør pga de aldrig (eller ihvertfald alt for sent) for den berretigede kompensation ... ;-(
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56

GenieATwork:
tænker bare der må være mange andre gode sunde virksomheder som netop dør pga de aldrig (eller ihvertfald alt for sent) for den berretigede kompensation
det er jo ikke umuligt - og ikke ret godt - men som nævnt - ned i banken og lån det beløb du er sikker på at få, Banker er informerede om at de bør mellemfinansiere korrekt ansøgninger. Har du brugt standard ref periode, er det ret let at vise - har du ikke - sværere/umuligt da der så skal ske en bedømmelse i EOS. Med standard ref periode - ville en revisor der havde regnet på det inden, være superhjælp i banken - hvis du har haft sådan en inde over

vh John Hannover

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:58

Hej

Øv hvis du har søgt, er berettiget og ikke fået endnu.

GenieATwork:
Jeg har haft udgifter i marts, april, maj og nu juni uden indtægt og er derfor fuldt berettiget til min kompensation, men hvad hjælper det når der intet sker og man ikke engang kan få svar?

Til afklaring (for dig og andre) så er kompensationen for nedgang i omsætning ikke relateret til hvilke udgifter du har i år, men udelukkende baseret på din nedgang i omsætning i år målt mod referenceperioden sidste år.

Kan det være det der "driller" i din ansøgning? Har du brugt standardreferenceperioden og har du fået kvittering på din ansøgning hvor der er angivet "forventet kompensation pr. ejer"?

Jeg har kendskab til en del der har fået udbetalt første kompensation og en del der også allerede har fået udbetalt forlængelsen.

/Brian

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har flere kunder og leverandører, der er godkendt i april, men intet modtaget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:14

Pythonrap:
Har flere kunder og leverandører, der er godkendt i april, men intet modtaget.
ikke godkendt givetvis-  men nok bekræftelse på modtaget - Det er derfor vi er nogen der hører ind til, om der er brugt standard ref-periode - eller man har søgt om anden , som givet sinker

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)