Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontant betaling af danske og udenlandske regninger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Er det ok at betale kontant for mine køb af ydelser hos danske og udenlandske firmaer?

Kræver det en eller anden kvittering fra det pågældende firma at de modtaget pengene kontant hvis salgsdatoen ikke er den samme som forfaldsdatoen?

Tak og dbh, Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhænger af beløbet, men det er da ikke ret let - heller ikke i forhold til bank og erhvervskonto hvor du vil få 100 vis at ?? om kontant betalingerne, specielt til udlandet. Ved heller ikke helt hvordan du vil kontant betale til udlandet, men det lyder både smask upraktisk og besværligt hvidvaskmæssigt
Kvittering er bare lille del af det- du skal jo gerne kunne bevise du har betalt - så en kvittering skal jo virkeligt være god, hvis du ikke har bank overførsel som bevis
Det er fakturadato/salgsdato som tæller i forhold til moms og bogføring - betalingsdato er ikke afgørende

Ville slet ikke i 2020 overveje noget i den stil, men tror du har et problem med at få en erhvervskonto, og derfor agerer . sorry - let desperat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar.

Hvad er grænsen for kontant betaling i så fald?

Nogle firmaer / personer i film- og den kreative branche foretrækker kontant afregning når vi mødes fysisk OG  for at undgå tab på valutakurs-differencen mellem DKK og fx Norske Kroner.  Fakturaen/regningen bogføres både hos mig og hos modparten, og der står tydeligt betalingsform 'kontant'. Derudover vil modparten kvittere for modtagelse af pengene, men er der nogle templates eller retningslinjer for det?

På baggrund af ovenstående vil du stadig vurdere at kontant-betaling er grå zone i mit tilfælde?

Dbh, Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, John.

Med "indberettelse" af kontant-betalinger over 8000 kr incl moms mener du sende en ordinær besked via Skat Erhverv Tastselv eller er der et særligt felt til indberettelse?

Kan man indberette den slags retrospektivt? 

Dbh, Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobd:

Tak for svar, John.

Med "indberettelse" af kontant-betalinger over 8000 kr incl moms mener du sende en ordinær besked via Skat Erhverv Tastselv eller er der et særligt felt til indberettelse?

Kan man indberette den slags retrospektivt? 

Dbh, Jacob

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2242216 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, John.

I forlængelse af mit spørgsmål: hvis jeg køber en ydelse fra en privatperson (en filmfotograf) i udlandet som udfører opgaven i udlandet over en række uger, skal jeg indberette noget specifikt til Skat? Eller bruger jeg 'bare' hans regning som bilag i mit eget regnskab?

Tak og dbh, Jacob 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal indberette det til skat om honorar til person uden CPR - på navn, adresse og fødselsdato/år-  samme sted som honorar til dansk - blot vælge UDEN CPR i rullemenu

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)