Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny blomsterbutik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Min mand vil meget gerne starte op som selvstændig, og han er (desværre) nået så langt ud at han efterhånden er "ligeglad" med hvad han starter op, bare han kan blive selvstændig da han grundet gigt har svært ved at varetage sit nuværende job.

Jeg skulle egentlig starte uddannelse til sommer, men jeg er villig til at vente et år (eller to) for at hjælpe ham i gang bedst muligt.
Han har desværre den udfordring at han hverken læser eller skriver på dansk, men han snakker og forstår det fuldstændig, så alt det administrative vil jeg skulle stå for. Jeg er i modsætning til min mand desværre ikke født med et business-gen og har ikke samme gåpåmod som ham, og kommer nok desværre til at fokusere på alt det negative.

Min mand startede ud med at ville sælge sko (nike, adidas osv.), hvilket jeg fik talt ham fra!
Vi er nu nået så langt som at snakke om mulighederne for at åbne en lille blomsterbod i ankomsthallen i Cph. Vi ved stadig ikke om der er mulighed for det overhovedet, men det er der hvor planerne ligger lige nu. Jeg har sendt ham til Copenhagen Markets for at se på udvalget at blomster der da det i mine øjne var den bedste løsning i forhold til indkøb af blomster.

Jeg ved godt at det er et langt og rodet indlæg uden noget egentligt spørgsmål, men hvis nogle har nogle idéer, råd, ja hvad som helst så modtages de meget gerne!

(Vi er også åbne for andre forretningsmuligheder, min mand har også været ude i at ville åbne bilvask, mobilsælger osv., men jeg har desværre svært ved at få ja-hatten på når jeg skal stå for alt i forhold til leverandører, maskiner osv., uden nogen som helst erfaring)

De venligste hilsner
Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt råd ville være, at du bad din mand starte noget op som;

1. Han egentlig interesseret sig for
2. Som du ikke skal have nogen egentlig del i - da du ikke har samme interesse som ham

Jeg er klar over, at du gerne vil hjælpe din mand bedst muligt i gang, men det nytter jo ikke noget, at du skal udsætte de ting i livet som du gerne vil, blot fordi han får "en eller anden ide" som han er "ligeglad" med - bare han starter op. Hvis ikke du har interessen i, at hjælpe ham - men gør det af pligt, så tvivler jeg stærkt på, at det bliver en succes, da du vil være ved, at brække dig hver gang han skal have hjælp til et eller andet - som igen - du overhovedet ikke har nogen interesse i.

Nu ved jeg ikke hvilken slags gigt han har, men min mor er/var blomsterbinder - ejede en blomsterbutik og det er altså noget som tager hårdt på hænderne/fingrene.

Nu siger jeg det lidt groft; Hvis din mand vil starte noget op, så skal han kunne klare minimum 95% selv. Det vil med garanti tærre på jeres forhold, hvis du skal rende rundt og styre "hans" forretning.

Jeg tænker, at hvis han vil starte selvstændig med ét eller andet, så skal han brainstorme en smule og finde ud af hvad hans kernekompetencer er og eventuelt udvikle en idé derfra. Som blomsterhandler konkurrerer han jo mod ekstremt mange efterhånden. Nuværende blomsterbutikker har det f.eks ekstremt svært efter eksempelvis Bilka og Føtex er begyndt at sælge blomster - af deciderede blomsterbindere. Endda til billigere penge - oftest.

Dermed ikke sagt, at man skal være bange for konkurrence. Men hvis ikke han reelt interesserer sig for det, så bliver det næppe en succes.

Jeg håber i finder ud af det. Men tænk det nu lige godt igennem. Har du virkelig lyst til, at skulle stå for alle de praktiske ting, når du selv har et andet mål du gerne vil nå?`Jeg er klar over, at man kan/skal ofre sig i et forhold, men der er også grænser - især når du selv skriver mellem linjerne, at du i virkeligheden slet ikke har lyst til det.

Uanset hvad, så ønsker jeg dig og din mand held og lykke med det projekt i nu kaster jer ud i.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at du skulle ofre alt selv din uddannelse for at hjælpe din mand. Da jeg tror på hans ide. Desuden så synes jeg også at i kunne jo eventuelt overveje om det. Måske var en ide at hyre en P. A. Til at lette din arbejdsbyrde mest muligt. Btw undskyld hvis det blev en uforståelig smøre jeg kom med der. Det skyldes at mobil udgaven af Amino sutter røv på sig selv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)