Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forståelse af Googles indeksering og crawl

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 15. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle jer på Amino.

Jeg har fået udviklet en hjemmeside til min virksomhed, og har det sidste stykke tid kigget en del på SEO.
Trods adskillige læste artikler, så har jeg ikke fået svar på de spørgsmål jeg har undret mig over, og derfor prøver jeg lykken her :)

Jeg ved at Google har crawlerbots, som kigger hjemmesiden igennem. Dog så undre jeg mig over om det har en indflydelse på hvordan det ser ud når hjemmesiden kommer op som et forslag.

Derudover har jeg anmodet Google om at indeksere hjemmesiden. Det at indeksere siden, er jeg også meget i tvivl om hvad gør.

Til sidst har jeg et meget frustrerende problem. Når jeg deler linket til hjemmesiden på f.eks. messenger eller facebook, så kommer der et preview fra da jeg havde en midlertidig side. Inde i mit SEO plugin (rank math), viser den dog et korrekt preview af hvordan det skal se ud når man deler hjemmesiden. (er det fordi den ikke er indekseret endnu?)
I kan lige få nogle billeder af hvordan det ser ud, og hvordan det skal se ud. (De to til højre er dem nu, og den til venstre er det korrekte preview)

Jeg håber at der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe.
Derudover er jeg helt ny indenfor SEO, så hvis i allerede nu kan spotte nogle ting jeg har skrevet forkert, så i meget gerne rette mig.
Tak på forhånd og god dag :)

Fra Greve
Tilmeldt 15. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan åbenbart ikke indsætte billedet i opslaget...

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Fra  Appreciate Web Jobih Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du læser dette indlæg fra Skjoldby så er du hurtigt kørende med forståelsen af SEO. 

Jeg anbefaler denne officielle guide fra Google til forståelse af crawl.

Facebook har det med at cache billeder såfremt de er blevet linket tidligere. Hvis du kører din side gennem dette værktøj: https://developers.facebook.com/tools/debug/ og fetcher og debugger så skulle den gerne vise det korrekte billede. Hvis ikke så er det nok dit plugin som fejler. Hvis du sender et link til din hjemmeside kan det også hurtigt spottes i kildekoden.

Håber ovenstående kan bruges Yes

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Et link til hjemmesiden vil gøre det lettere for os at hjælpe dig.

SEO er absolut den sværeste del på en hjemmeside. Det er meget omfattende, så enten skal du virkeligt investere rigtig mange timer. Alternativt kan du søge hjælp fra en professionel. Men pas på derude. Der er mange, som lover en hulens masse uden at have noget at have det i, så man kan meget let blive snydt. 

Rasmus Alexander Christiansen:

Jeg ved at Google har crawlerbots, som kigger hjemmesiden igennem. Dog så undre jeg mig over om det har en indflydelse på hvordan det ser ud når hjemmesiden kommer op som et forslag.

Derudover har jeg anmodet Google om at indeksere hjemmesiden. Det at indeksere siden, er jeg også meget i tvivl om hvad gør.

Som Kasper skriver er

Startguide til søgemaskineoptimering (SEO, Search Engine Optimization)

her https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=da 

et godt sted at begynde.

Rasmus Alexander Christiansen:

Til sidst har jeg et meget frustrerende problem. Når jeg deler linket til hjemmesiden på f.eks. messenger eller facebook, så kommer der et preview fra da jeg havde en midlertidig side. Inde i mit SEO plugin (rank math), viser den dog et korrekt preview af hvordan det skal se ud når man deler hjemmesiden. (er det fordi den ikke er indekseret endnu?)

Facebook har udviklet deres egne tags - koder, som man kan indsætte i <head>, så man kan styre både tekst, billeder og en del andet, som har indflydelse på resultatet, når en side deles.

Når du har delt et opslag på facebook, gemmer de billedet i deres cache (lager), så browseren og deres system ikke skal bruge tid på at hente det hver gang.

Du kan få facebook til at scanne siden igen her https://developers.facebook.com/tools/debug/ Men HUSK at billedet skal have et nyt navn. Ellers fortsætter de med det oprindelige billede.

Fra Greve
Tilmeldt 15. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres beskeder Kasper og Niels.

Jeg vil skynde mig at tage et kig på alle jeres link så snart jeg kan.

Når jeg skriver en URL ind, så får jeg hver gang beskeden "URL ikke tilladt". Derfor prøver jeg lige at skrive adressen ind med et mellemrum: www . jamon3d . dk

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Fra  Appreciate Web Jobih Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Alexander Christiansen:

Tusind tak for jeres beskeder Kasper og Niels.

Jeg vil skynde mig at tage et kig på alle jeres link så snart jeg kan.

Når jeg skriver en URL ind, så får jeg hver gang beskeden "URL ikke tilladt". Derfor prøver jeg lige at skrive adressen ind med et mellemrum: www . jamon3d . dk

Selv tak!

Facebook læser: https://usercontent.one/wp/www.jamon3d.dk/wp-content/uploads/2020/06/socials_Jamon_tekst_logo.jpg som billedet der skal vises på Facebook. Hvilket også er det som din hjemmeside er opsat til (i kildekoden) :-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)