Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk hosting af mail, web, storage

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
Så hvis datatilsynet kommer forbi, så siger vi bare at "backuppen ligger ude på hjemmesiden, men den er hemmelig..".

Kors.... tænk dig om og det er slet ikke det vi snakker om her.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Bobi Juving:
host4you:

Husk at læse din betingelser for brug af webhotel da ikke ret mangen tillader dette, og der med giver dem ret til bare at slette dette uden at yderlige varsle



tjek - simply skærer det faktisk ud i pap med en lille kattelem på i deres terms-of-service så det....:

Ovenstående løber du nok ind i mange steder. Men kontakt den udbyder du ønsker inden på skrift og spørg om det er tilladt. Så længe du også anvender deres produkt til reel mail + web, så tror jeg godt du kan få lov flere steder.

Angående sikkerheden, så bør du selvfølgelig placere din backup uden for den offentlige www-mappe. Det burde igen ikke være noget problem for de fleste udbydere. Finder du en udbyder med cPanel er der som standard adgang til en privat rodmappe, hvor du kan have ting, der ikke kan tilgås via URL

Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
webfreelanceren:

Ovenstående løber du nok ind i mange steder. Men kontakt den udbyder du ønsker inden på skrift og spørg om det er tilladt. Så længe du også anvender deres produkt til reel mail + web, så tror jeg godt du kan få lov flere steder.


Angående sikkerheden, så bør du selvfølgelig placere din backup uden for den offentlige www-mappe. Det burde igen ikke være noget problem for de fleste udbydere. Finder du en udbyder med cPanel er der som standard adgang til en privat rodmappe, hvor du kan have ting, der ikke kan tilgås via URL. 



tjek #2

- har netop spurgt til det hos både simply og aze, om de vil lade vores duplicati klient SFTP'e et sync hver 14. dag
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har trådstarter jo ikke sagt præcist hvad der skal backes up. Måske er det feriebillederne fra sidste år.

Men Google er den værste fjende i denne sammenhæng. Du kan søge direkte på SQL- og BAK-filer og finde alt muligt lækkert på rekordtid.
Prøv f.eks:
https://www.google.dk/search?q=backup+filetype:sql

Der lykkedes det mig på 2 minutter af finde en backup af en wordpress med admin mail i.
Og jeg fatter ikke at Google stiller de søgninger til rådighed for alle og kigger ned i mapper som ikke har noget reelt søgeindhold for almindelige brugere. De stiller oplysninger til rådighed på en totalt uansvarlig facon.

INSERT INTO `wp_5_options` (`option_id`, `blog_id`, `option_name`, `option_value`, `autoload`) VALUES(1, 0, 'siteurl', 'http://SLETTET', 'yes'),(2, 0, 'blogname', 'SLETTET', 'yes'),(4, 0, 'users_can_register', '0', 'yes'),(5, 0, 'admin_email', 'SLETTET@SLETTET.com.pl', 'yes'),



Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad software bruger du til backup ? Skal det lige gemmes på et webhotel ?

Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tommy Bjerg:

Hvad software bruger du til backup ? Skal det lige gemmes på et webhotel ?



duplicati og ja, helst på webhotel, som skrevet ovenfor, for at bruge det plads der alligevel måtte være der og slippe for tilkøb af mere.

Men jeg tror det ender med en lokal disk image kopi til USB i stedet for incremental fil backup i sky (som ikke er så stort et behov, viste det sig da vi så nærmere på det.)
Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
re. dansk leverandør med skattepligt og evne også spurgte jeg simply.com om hvordan deres web af ejere mon skulle forstås (zitcom.dk/om-os) og blev henvist til CVR 29412006 på virk.dk hvis ejerkreds procenter jeg ikke helt kan gennemskue, belgiske Combell ejer måske det meste af det.
186 ansatte.

Så godt gået af dem, der var virkelig mange om buddet da vi skulle ha et ydmygt hotel i de tidligere 00'ere.
Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad jeg lige kan google mig til med duplicati, så kan den gemme til S3 Object Storage .. det ved jeg Scannet (også DK), tilbyder virkeligt billigt.

https://www.scannet.dk/storage/object-storage/

Vi snakker 12øre per GB om måneden, uden at bryde betingelser og uden at bekymrer dig om plads.

Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tommy Bjerg:

Hvad jeg lige kan google mig til med duplicati, så kan den gemme til S3 Object Storage .. det ved jeg Scannet (også DK), tilbyder virkeligt billigt.


...

Vi snakker 12øre per GB om måneden, uden at bryde betingelser og uden at bekymrer dig om plads.



tak for tjek Tommy, vidste ikke det ku gøres så billigt.

simply.com har i øvrigt åbnet kattelemmen for at læsse af på deres webhotel uden at bryde deres betingelser så det kan lade sig gøre, men som nævnt tror jeg det ender med en lokal disk til disk kopi forudsat at det kan sættes op til plug-and-play og bare virker hver gang...
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)