Hej Frederik
Har haft dårlig oplevelse med en enkelt udbyder så sørg for at få helt styr på aftalerne fra starten og gerne tilbud på skrift med faste priser. Og indholdet skal sikkert være langt mere omfattende end deres standardkontrakt.
Fx pris for modtagelse af varelager (hvem betaler hvis det tager længere tid end forventet), skal lagerhotellet opsætte flere reoler for at håndtere dit lager - hvem betaler for dem og hvem betaler for de timer det tager at sætte dem op. Hvor lang tid går der fra modtagelse af lager til de er operationsklare og hvilke aftaler ligger der hvis de ikke bliver klar. Hvad er aftalen hvis de ikke performer - hvad er bindingsperioden / prisen for at købe dig fri etc
Som det fremgår af ovenstående så er der mange kritiske forhold og det er jo næsten umuligt at garderer sig mod det hele selv med skriftlige aftaler.
Hvis jeg skulle lave øvelsen igen så vil jeg forsøge at skrive ned alle din ting der kan skride og koste salg/ekstra omkostninger og så få det med i aftalen. Kender ikke din forretning men forestil dig at de ikke har styr på det (det tager uger før de er klar, når de endelig er klar så er fejlprocenten alt for høj og du ender med at være nød til at tage dit lager hjem igen efter få måneder). Det er worst case og tænker at det fungerer gnidningsfrit i de fleste tilfælde. Forskellen er blot at din forretning lider noget mere end lagerhotellet hvis noget går galt.
Derudover ville jeg trække så mange referencer som muligt.
Har haft ekstrem dårlig oplevelse med dansk e-logistik i haslev.
Lad ikke min ene dårlige oplevelse influere på din beslutning - er sikker på at det er et fåtal der har været ude for noget lignende. Men doser din energi i kontrakten så den matcher hvor kritisk øvelsen er for din forretning.