Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor i udlandet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Vi er et lille ApS med 6 medarbejdere. En af ejerne skal flytte til Spanien i 6 måneder og vi kigger på mulighederne for at leje ham ind i et kontorfællesskab hvor han kan arbejde til daglig.

Er det muligt at vores danske selskab kan betale den regning? Og er der noget man skal være opmærksom på?

På forhånd tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22

ToveTG:
Hej alle,

Vi er et lille ApS med 6 medarbejdere. En af ejerne skal flytte til Spanien i 6 måneder og vi kigger på mulighederne for at leje ham ind i et kontorfællesskab hvor han kan arbejde til daglig.

Er det muligt at vores danske selskab kan betale den regning? Og er der noget man skal være opmærksom på?

På forhånd tak!

Det skal du ikke regne med facitlistesvar på. Det skal virkeligt kunne begrundes som 100% nødvendigt og noget der ligner fuld arbejdstid - ellers kan det gå meget galt. Formentlig vil en god revisor overveje, om I skal have formuleret et godt spørgsmål til bindende svar fra skat

Der er formentlig ikke nemmere, end at jeres ApS betaler et kontor til hver af jer 5 andre ejere hver for sig herhjemme - men er behovet klart, så er alt muligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 20
Skrevet kl. 21:55
Hej John og tak for dit svar.

Det er fuldtidsarbejde. Jeg forstår ikke helt din formulering med, at det skal være 100% nødvendigt. Med et arbejde hvor alt gøres over computeren og telefonen er et kontor vel aldrig en 100% nødvendighed, ej heller i DK?

Jeg var ikke klar over at der er begrænsninger på hvor mange kontorer man måtte have.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

ToveTG:
Jeg var ikke klar over at der er begrænsninger på hvor mange kontorer man måtte have.

Det er der såment heller ikke. Udfordringen er efter min mening ikke så meget fradraget for lokalet, men mere om lejen af dette vil begrunde fast driftsted for selskabet i Spanien. Det vil så kunne give udfordring med at der skal laves spansk skatteopgørelse for den del af aktiviteten, der kan henføres til driften i Spanien.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43

ToveTG:
Hej John og tak for dit svar.

Det er fuldtidsarbejde. Jeg forstår ikke helt din formulering med, at det skal være 100% nødvendigt. Med et arbejde hvor alt gøres over computeren og telefonen er et kontor vel aldrig en 100% nødvendighed, ej heller i DK?

det er der heller ikke, hvis man kan vise man bruger det rent erhvervsmæssigt - hvilket måske kan gøres vanskeligt af at det er i Spanien - intet privat i det og intet privatbrug - Kan det vises, at det alene bruges erhvervsmæssigt så kan man få fradrag for udgiften men så kan ? blive om det er drift i spanien i øvrigt

Er der en omsætning der begrunder det og som sandsynliggør, at det slet ikke bruges privat på nogen måde af den ejer (altid mere risiko for kontrol end hvis det var en ren ansat man sendte ud på en opgave) så kør på det. Jeg ville stadigt søge meget konkret svar hvis det er afgørende for beslutningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 20
Skrevet kl. 23:03
Tak for dine input.

Jeg kan forstå dine bekymring om privat brug osv.. Vi har her dog tale om leje at en skrivebordsplads i et allerede etableret kontorfællesskab. Det eneste private man kan lave der er vel at læse nyhederen :-)

Kan I komme lidt mere ind på det med driften og hvad det har med Spanien at gøre? Ejeren skal udføre det samme arbejde han gør i DK allerede, bare fra Spanien i en periode af personlige årsager.
Tilmeldt 20. May 20
Skrevet kl. 23:06
Lier:

ToveTG:

Det er der såment heller ikke. Udfordringen er efter min mening ikke så meget fradraget for lokalet, men mere om lejen af dette vil begrunde fast driftsted for selskabet i Spanien. Det vil så kunne give udfordring med at der skal laves spansk skatteopgørelse for den del af aktiviteten, der kan henføres til driften i Spanien.

Vil du mene, at det kan have konsekvenser for firmaet at manden skal udføre sit arbejde fra Spanien, selvom størstedelen af ejerne er i DK og det er her driften er? Spansk skatteopgørelse... det lyder helt vildt i mine ører..
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)